نوای حسینی در کوچه‌های منطقه ۲ طنین انداز می‌شود

معاون اجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه ۲ گفت: همزمان با اربعین حسینی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی با مشارکت سپاه شهید باهنر اجرا و نوای حسینی در محلات منطقه ۲ طنین انداز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  یوسف مزارعی، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ با بیان این مطلب گفت: اربعین امسال در سایه کرونا، نوع تازه ای از اجرای برنامه مذهبی و عزاداری را موجب شد تا با در نظر گرفتن حفاظت از سلامت و بهداشت شهروندان این برنامه‌ها به نحوی اجرا شود که کرونا این آئین اسلامی را تحت الشعاع قرار نداده و اربعین حسینی با شکوه هرساله برگزار شود.

وی افزود: بدین منظور موکب‌های اربعین و سلامت در ۱۸ نقطه از محلات برپا و با توزیع بسته‌های فرهنگی، ماسک محلول ضد عفونی کننده و همچنین ارائه خدمات بهداشتی پذیرای شهروندان هستند.

مزارعی همچنین از حرکت ۱۱ کاروان پیاده روی ۴ نفره در محلات خبر داد و گفت: این کاروان‌ها با هدف تداعی کردن خاطرات پیاده روی اربعین در محلات کرده و در این حرکت فرهنگی، بسته‌های بهداشتی و فرهنگی به شهروندان اهدا می‌کنند.

وی اجرای طرح کوچه‌های حسینی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: همزمان با روز اربعین حرکت کاروان خودرویی عزاداری حسینی از میدان صنعت تا مقبره الشهدای بوستان نهج البلاغه اجرا می‌شود و نوای حسینی در محلات منطقه طنین انداز می‌شود.

مزارعی افزود: به منظور هویت بخشی به فضای شهری، با همکاری حوزه خدمات شهری منطقه علاوه برسیاهپوش کردن معابر و بزرگراه‌ها و اکران پیام‌های مذهبی، مسیر میدان صنعت تا میدان شهید طهرانی مقدم مزین به تصاویر شهدا می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ گفت: اجرای طرح عشاق الحسین (ع) در بازارچه سنتی ستارخان و همچنین پخش کلیپ اربعین در واتر اسکرین بوستان ستارخان و… بخش دیگری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پیش بینی شده است که با همکاری شهرداری منطقه ۲ و سپاه شهید باهنر اجرا می‌شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =