انتقاد لاوروف از تهدیدهای اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه

وزیر خارجه روسیه در واکنش به اتهام‌زنی مقام‌های اروپایی علیه مسکو در ارتباط با مسمومیت ادعایی ناوالنی گفت اتحادیه اروپا با تهدید به اعمال تحریم علیه روسیه در شرایطی که چیزی مشخص نیست، خارج از روند قانونی عمل می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز جمعه گفت آلمان با عدم اشتراک اطلاعات درباره مسمویت ادعایی «الکسی ناوالنی» مخالف مسکو، تعهدات بین‌المللی خود را نادیده می‌گیرد.

دیپلمات ارشد روس از کمبود اطلاعات واقعی در خصوص پرونده ناوالنی و از بین رفتن روابط مسکو و بروکسل در پی این اتهامات ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، لاوروف گفت اتحادیه اروپا با تهدید به تحریم علیه روسیه خارج از روند قانونی عمل می‌کند.

در همین حال دانمارک از قصد خود برای پیوستن به تحریم کسانی گفته که پشت مسمومیت ادعایی چهره مخالف دولت روسیه قرار دارند.

وزیر خارجه دانمارک بعد از صحبت با لاوروف، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما خواستار تحقیقات شفاف و جامع هستیم تا مشخص شود چه کسی تلاش کرد الکسی ناوالنی را به قتل برساند و همچنین اطمینان حاصل شود که عاملان بدون مجازات نخواهند ماند. ما قطعاً به تحریم‌ها علیه این افراد خواهیم پیوست.

پیش‌تر روزنامه فرانسوی لوموند بنابر گفته‌های منابع آگاه اعلام کرد فهرست تحریمی که توسط آلمان و فرانسه در ارتباط با مسئله ناوالنی تهیه شده، ۹ مقام روس از جمله افرادی در دولت و سرویس‌های امنیتی این کشور را شامل می‌شود.

این در حالی است که مسکو هر گونه اتهام در خصوص ناوالنی را رد کرده و از آلمان خواسته مدارک خود را در اثبات این ادعا که وی با گاز عامل اعصاب نویچووک مسموم شده است را ارائه کند.

پیشتر پسکوف همچنین در واکنش به اتهام‌زنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) مبنی بر یافت شدن ماده شیمیایی عامل اعصاب در نمونه خون ناوالنی تصریح کرد که روسیه هیچ سلاح شیمایی تولید نمی‌کند.

سخنگوی کرملین با بیان اینکه هنوز اطلاعات رسمی توسط این سازمان درباره پرونده ناوالنی به مسکو ارائه نشده، گفت روسیه به صورت کامل به الزاماتش ذیل معاهده کنترل تسلیحاتی در ممنوعیت ساخت تسلیحات شیمیایی پایبند است.

منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =