تمدید تعطیلی پایتخت تئاتر جهان

در پی تداوم شیوع کرونا، تعطیلی اجراهای «برادوی» تا ۳۰ مه ۲۰۲۱ (۹ خرداد ۱۴۰۰) تمدید شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، اتحادیه صنفی لیگ برادوی روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر نوشت: با حدود ۹۷ هزار نیروی کاری که برای تامین معاش خود به برادوی وابسته‌اند و درآمدزایی سالانه ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای شهر نیویورک، متعهدیم به محض اینکه شرایط اجازه دهد برادوی را بازگشایی کنیم. به طور خستگی ناپذیری با چندین نفر از شرکایمان همکاری می‌کنیم تا به محض بالابردن پرده‌های نمایش، صنعت تئاتر را حفظ کنیم.

با شیوع کرونا در جهان، سالن‌های نمایش محله برادوی به طور ناگهانی در تاریخ ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ۹۸) تعطیل و همه اجراها از جمله ۱۶ نمایشی که در فهرست اجرا بودند، لغو شدند. تهیه‌کنندگان برادوی پیش‌تر نیز با اشاره به وضعیت بهداشتی و شیوه‌نامه‌های مقامات نیویورک، این تعطیلی را یک بار تا ۷ ژوئن (۱۸ خرداد ۹۹)، بار دیگر تا ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور ۹۹) و یک بار نیز تا ۳ ژانویه (۱۴ دی ۹۹) تمدید کرده بودند.

تصمیم لیگ برادوی برای تمدید دوباره فصل تعطیلی، کمتر از یک ماه پس از آن منتشر می‌شود که اپرای متروپولیتن نیویورک اعلام کرد برای اولین بار در تاریخ ۱۴۰ ساله خود اجرای یک فصل کامل را لغو کرده و تا سپتامبر آینده (شهریور-مهر ۱۴۰۰) دست از فعالیت می‌کشد.

برادوی فصل گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون درآمدزایی کرد و با جذب ۱۵ میلیون بیننده، رکود جدیدی به جا گذاشت. تولیدکنندگان و اتحادیه‌های صنفی در حال گفت‌وگو و تبادل نظر درباره راه‌های بازگشایی ایمن سالن‌های تئاتر هستند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر  ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از یک میلیون نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت

اتحادیه ملی بازیگران و مدیران تئاتر در آمریکا از نمایندگان آمریکایی درخواست کرده برای کمک به فعالان حوزه هنرهای نمایشی بودجه هنری و وام در نظر بگیرند.

علاوه بر برادوی، در لندن نیز کامرون مکینتاش تهیه‌کننده تئاتر اعلام کرده اجراهای همیلتون، شبح اپرا، مری پاپینز و بینوایان شرکتش در محله وست اِند به دلیل تداوم شیوع کرونا تا سال ۲۰۲۱ از سرگرفته نمی‌شود. مرکز هنرهای نمایشی جان اف کندی در واشنگتن دی سی نیز چون شرکت تئاتر هانتینگتون در بوستون، اکثر نمایش‌ها و رویدادهای اعلام شده قبلی را تا پایان سال ۲۰۲۰ لغو کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =