ساماندهی رشته‌های دانشگاهی متناسب با مأموریت و ظرفیت منطقه‌ای

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: ساماندهی رشته‌های تحصیلی و گسترش آن همزمان با طرح مأموریت‌گرایی و متناسب‌سازی رشته‌ها با نیازهای منطقه ای و کشور از ملزوماتی است که باید مد نظر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه شورای گسترش این استان تدوین نظام نامه گسترش دانشگاه را یکی از اقدامات زیربنایی و ساختاری ارزنده در سنوات اخیر برشمرد و اذعان کرد: با ابلاغ این نظام نامه، تکلیف تمام ارکان دانشگاه از کوچکترین عضو در استان تا عالی ترین مدیران سازمان بر مبنای چارچوبی مدون و نظام مند به دور از اعمال سلایق شخصی و نظرات فردی مشخص شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: اختصار و ارائه راهکارهای مناسب به دور از پیچیدگی ها و بروکراسی های معمول از محاسن این نظام نامه است.

عبدالهی با اشاره به مشخص بودن اعضای کمیته های گسترش استانی، عنوان کرد: تصمیمات باید مدلل، مستند، قابل توجیه، متناسب با ظرفیت های استانی و منطقه ای، براساس خرد جمعی و با چشم انداز مناسب اتخاذ شود.

این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه ریل گذاری مناسبی در جهت اهداف دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است، تشریح کرد: براین اساس مسئولیت خطیری بر همه ارکان دانشگاه محول شده است که برآورده کردن آن نیازمند کار علمی هدفمند است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه از این پس تصمیم گیری های آموزشی و آمایشی در خصوص تمام رشته های تحصیلی بر مبنای دستورالعمل نظام نامه گسترش است، اضافه کرد: تحلیل های سطحی، با نگاه منطقه ای صرف و به دور از واقعیات در درازمدت نمی تواند ما را در پیشبرد اهداف یاری و به انجام مأموریت های کلان و ملی دانشگاه نزدیک کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی گره‌گشایی از مشکلاتی است که در مسیر توسعه کشور وجود دارد، توضیح داد: ساماندهی رشته‌های تحصیلی و گسترش آن همزمان با طرح مأموریت‌گرایی و متناسب‌سازی رشته‌ها با نیازهای منطقه ای و کشور از ملزوماتی است که باید مد نظر باشد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، کمیته گسترش استانی را یکی از مهم ترین ساختارهای دانشگاهی هر استان دانست و عنوان کرد: تصمیمات این کمیته با آینده دانشگاه ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در پایان خواستار بررسی و تعیین تکلیف تصمیمات و مصوبات قبل شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1076180

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =