واحدهای گازی نیروگاه زرند سال آینده وارد مدار می‌شوند

مجری طرح‌های نیروگاه گازی شرکت برق حرارتی گفت:‌ واحدهای اول و دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی زرند به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات در پیک سال آینده وارد مدار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از وزارت نیرو، محمود صادقی، با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند از اوایل سال گذشته آغاز شده است، گفت: روند احداث نیروگاه گازی زرند با اتکا به متخصصان بومی و تجهیزات ساخت داخل در حال انجام است و در حال حاضر فعالیت‌های ساختمانی و زیربنایی مجموعه به اتمام رسیده و در مرحله نصب و راه‌اندازی تجهیزات هستیم.

مجری طرح‌های نیروگاه گازی شرکت برق حرارتی تاکید کرد: در احداث این نیروگاه با استفاده از تجهیزات معتبر و قابل رقابت با قطعات خارجی که توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده است، شاهد کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های ارزی در این واحد نیروگاهی هستیم.

صادقی ادامه داد: با اتمام عملیات ساختمانی و روشنایی سالن توربین، عملیات نصب بخش توربین‌ها، اسکیدهای مربوطه، نصب بخش اگزوز، ایراینتیک و فین فن دو واحد گازی نیروگاه زرند به صورت همزمان در حال نصب بوده و از برنامه زمان‌بندی سنکرون جلوتر است. همچنین عملیات ساختمانی بخش‌های مشترکات نیروگاه نیز به اتمام رسیده و آماده نصب تجهیزات است. در بخش گازرسانی نیز با نهایی شدن محل اتصال خط نیروگاه به خط اصلی گاز، عملیات ساختمانی ایستگاه گاز داخلی به پیمانکار ابلاغ و تجهیزات ایستگاه ۱۰۰ هزار مترمکعبی، حمل و آماده نصب است.

مجری طرح‌های نیروگاه گازی شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: با تکمیل احداث دو واحد گازی این نیروگاه حدود ۳۲۴ مگاوات به ظرفیت برق استان کرمان افزوده می‌‎شود. راه‌اندازی این نیروگاه در تأمین برق شبکه سراسری جنوب شرقی کشور در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بسیار اثرگذار بوده و با توجه به کسری یک هزار مگاواتی برق منطقه مرکزی در سال‌آینده، وارد مدار شدن این نیروگاه از اهمیت زیادی برخوردار است.

گفتنی است، نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند در کیلومتر ۲۰ شهر زرند در مجاورت روستای علی‌آباد استان کرمان در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار در حال احداث است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1076369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =