حقانیت آموزش و پرورش باید در فضای رسانه‌ای محقق شود

وزیر آموزش و پرورش در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ترجیح می‌دهم اثبات حقانیت و عملکرد وزارتخانه و اصلاح رفتارهای نادرست و غیرحرفه ای برخی در همان فضای مدنی و رسانه‌ای محقق شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با انتشار توییتی اعلام کرد: از مدیران وزارتخانه خواستم هرچه سریع‌تر شکایت از مدیر یک کانال خبری را که در دادگاه محکوم شده است، پس بگیرند. مجازات قضایی هیچگاه مدنظر نبوده و نخواهد بود. ترجیح می‌دهم اثبات حقانیت و عملکرد وزارتخانه و اصلاح رفتارهای نادرست و غیرحرفه ای برخی در همان فضای مدنی و رسانه‌ای محقق شود.

روز گذشته رسانه‌ها خبر دادند که یکی از معلمان آموزش و پرورش که یک کانال خبری را اداره می کند، به خاطر انتشار کاریکاتوری در پی شکایت این وزارتخانه محکوم شناخته شده است.

درپی اعلام حکم دادگاه این معلم، شب گذشته نیز وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه‌ای درباره صدور این رای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:‌ نظر به رسیدگی قضایی به شکایت وزارت آموزش و پرورش علیه مدیر یکی از کانال‌های پیام رسان‌های خارجی به اتهام نشر اکاذیب، توهین و هتک حرمت و نقض حریم نظام تعلیم و تربیت و خروج از دایره نقد منصفانه و همچنین ایجاد شبهات و فرافکنی در جامعه فرهنگیان، مدیر این کانال در یک مسیر کاملا حقوقی و قانونی در محکمه صالحه قضایی محکوم شناخته شد.

با این وجود، وزارت آموزش و پرورش ضمن اعتقاد به ضرورت برخورداری جامعه از رسانه‌های پاک و صادق و حمایت از جریان روشنگری رسانه‌ای در پرتو نقد منصفانه به اطلاع می‌رساند، با توجه به تحقق هدف خود مبنی بر اثبات روند ناصواب، غیر حرفه‌ای و مخرّب کانال مذکور، از حق قانونی خود گذشت می‌نماید و امیدوار است از این پس ضمن حفظ احترام متقابل و در نظر گرفتن رسالت و اخلاق حرفه‌ای در مسیری گام بردارند که به ارتقای نظام تعلیم و تربیت منتهی شود.

پاسخگویی شفاف به انتقادات و شبهات و اطلاع رسانی به موقع و صادقانه بخشی از سیاست‌های اطلاع رسانی و تبیین‌گری وزارت آموزش و پرورش بوده است و با همین رویکرد کما فی السابق از نقدهایی که به نظام آموزشی می‌شود در جهت ارتقای نظام تعلیم و تربیت  استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =