زنان افغان خواهان آتش‌بس فوری از سوی طرف‌های درگیر جنگ شدند

زنان افغان با برگزاری همایشی خواستار پایان دادن به جنگ موجود در کشور خود از سوی طرف‌های درگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نشستی با عنوان «کمپین صدای زنان افغان برای دفاع از نظام جمهوری» در پایان گفتمان خود با صدور یک قطع‌نامه، خواستار پایان جنگ و برقراری آتش‌بس از سوی طرف‌های منازعه شدند.

این نشست همزمان با کابل در دیگر نقاط افغانستان نیز برگزار شده بود که با صدور یک قطعنامه ۹ ماده‌ای از سوی آنان به پایان رسید.

در قطع‌نامه آنان آمده است مطابق فتواهای عالمان دین، جنگ در افغانستان نامشروع بوده و از آن‌ها می‌خواهیم که از منبرها برای فرهنگ صلح‌پذیری تلاش نمایند.

این زنان همچنین در پایان این نشست خواهان حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر افغانستان به ویژه دست‌آوردهای زنان، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی در روند مذاکرات شدند و نیز حفظ قانون اساسی را به عنوان وثیقه ملی امر ضروری خواندند.

شرکت‌کنندگان این نشست تاکید کردند که از خانواده‌های آسیب‌دیده از جنگ و قربانیان نیروهای امنیتی و غیرنظامی و نیز از حفظ، پایداری و تقویت نیروهای امنیتی حمایت همه جانبه صورت گیرد.

آنان همچنان خواهان حمایت کشورهای همسایه و منطقه از روند صلح افغانستان شدند و جامعه جهانی خواستند که صلح پایدار در کشور را تضمین و از نیروهای امنیتی حمایت کنند.

به گفته آنان زنان در هیچ جنگی دخیل نبوده، اما برای پایان دادن به آن و رسیدن به صلح پایدار، همواره تلاش کرده و قربانی داده‌اند، از این‌رو ما خواستار زندگی مسالمت‌آمیز همراه با هم‌پذیری قومی، زبانی و مذهبی هستیم.

این نشست امروز با صدور یک قطع‌نامه نه ماده‌ای به پایان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =