ارز 4200 تومانی به‌جای حل مشکل در کشور باعث فساد شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ‌ارز 4200 تومانی به‌جای آنکه مشکل مردم را حل کند و برای تامین کالاهای اساسی هزینه شود، خود باعث ایجاد فساد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی امروز کشور گفت: ما امروز با محدودیت منابع در حوزه ارزی مواجهیم و علاوه بر تحریم‌ها سوءمدیریت‌ها نیز به عنوان عامل تشدید کننده شرایط خاص امروز تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: در بحث نقدینگی در کشور هم به خاطر عدم جذب سرمایه‌های مردم در حوزه تولید باعث شده تا این سرمایه‌ها هر از چندگاهی به سمتی هدایت شوند و خود باعث ایجاد تورم در کشور باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: مردم برای حفظ ارزش پول خود گاهی سرمایه‌هایشان را به سمت بازار سکه و ارز و گاهی هم در بخش‌های دیگر هزینه می‌کنند که خود این مسأله باعث افزایش تقاضا و طبیعتا بالا رفتن قیمت‌ها در این حوزه می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما نتوانستیم سرمایه‌های مردم را به سمت تولید هدایت کنیم و آن را به کار بگیریم و در بورس که می‌توانست در این زمینه اقدامی صورت دهد نه تنها سرمایه‌های مردم را وارد عرصه تولید نکرد بلکه موجب وارد آوردن ضرر و زیان‌های زیادی به سهامداران به ویژه سهامداران خرد شد.

وی افزود: یکی از مسائلی که امروز در کشور باعث فساد شده ارز 4 هزار و 200 تومانی است. قرار بود که ارز 4 هزار و 200 تومانی برای تأمین کالاهای اساسی هزینه شود اما خود به عامل ایجاد فساد تبدیل شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: واقعیت این است که چند قیمتی بودن ارز خود عامل فساد است و باعث بروز مشکلات در این بخش می‌شود.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =