۲۷۰ میلیارد تومان هزینه ساخت مدارس گلستان در دو سال اخیر

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان این که حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی در دو سال اخیر به مدارس استان گلستان اختصاص یافته، گفت: ۹۰ میلیارد تومان هم از سوی خیران کمک شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مهرالله رخشانی مهر دوشنبه ۲۱ مهرماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان سرانه فضای آموزشی استان را کمی بیش از ۴.۹ مترمربع اعلام کرد و گفت: این میزان با میانگین سرانه فضای آموزشی کشور که ۵.۲ مترمربع است فاصله دارد که برنامه ریزی شده تامهرماه آینده به متوسط کشوری برسد.

وی با بیان اینکه نیاز مدارس به ویژه هنرستان های گلستان به تجهیزات جدی است و تاکنون حدود ۸.۵ میلیارد تومان به بخش تجهیزات مدارس اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: در مجموع طی دو سال اخیر از محل اعتبارات دولتی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به استان گلستان اختصاص یافت، همچنین ۹۰ میلیارد تومان نیز از سوی خیران کمک شد.

رخشانی مهر اضافه کرد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مطالبه مقام معظم رهبری است وظیفه‌ای بر عهده سازمان نوسازی مدارس گذاشته شد تا شیوه‌های مشارکت مردم در موضوع مدرسه سازی را تغییر دهیم و الزاما به سراغ خیرین متمکن نرویم، بلکه از ظرفیت تمامی مردم برای مدرسه‌سازی استفاده کنیم، در همین راستا گسترش فرهنگ کار خیر و مدرسه سازی در دستور کار ما قرار گرفت و برای جمع آوری کمک‌های خرد طرح آجر به آجر تعریف شده است.

وی افزود: در راستای طرح آجر به آجر برای ساخت یک مدرسه در روستای میاندره واقع در شهرستان کردکوی استان گلستان تاکنون ۵۴ میلیون تومان جمع آوری شده که ۲ هزار و ۱۴۰ گلستانی در جمع آوری آن مشارکت داشتند.

امام جمعه گرگان ۱۴ مدرسه در استان گلستان می‌سازد

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با بیان اینکه هرچه دولت اعتبار بیشتری صرف مدرسه سازی کند رغبت مردم برای مشارکت افزایش می‌یابد؛ اظهار کرد: در مدرسه‌سازی و طرح آجر به آجر باید از ظرفیت مردم استفاده شود و مسئولان امر به هر شکلی که می‌توانند طرح را به عهده مردم بگذارند. 

نورمفیدی در ادامه یادآور شد: خداوند به پیامبر(ص) توصیه کردند از مشورت مردم استفاده کنند که در واقع این به معنای مشارکت دادن مردم در کارهای مختلف و اهمیت جایگاه مردم است که مسئولان باید به این نکته توجه کنند، برای مردم ارزش بگذارند تا در امورات مختلف از ظرفیت مردم بهره مند شوند. 

وی خاطرنشان کرد: وعده دادم برای ساخت ۱۴ مدرسه به نام ۱۴ معصوم(علیهم السلام) در نقاط مختلف استان گلستان به ویژه مناطق محروم اقدام کنم که تاکنون ساخت پنج مدرسه به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =