محدودیت‌های جدید آزمایشگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس ابلاغ شد

ضوابط جدید فعالیت‌های آزمایشگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس ابلاغ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، دانشگاه تربیت مدرس با توجه اعمال سطح سه محدودیت‌ها (اعمال بیشترین محدودیت ها) از ابلاغ نحوه فعالیت‌های آزمایشگاه‌ها به دانشکده‌ها خبر داد.

در پی برگزاری جلسه فوق العاده 19 مهرماه شورای پژوهشی دانشگاه و با توجه به شرایط موج جدید همه‌گیری کرونا و بخشنامه استانداری تهران مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌ها، تا اطلاع ثانوی وضعیت دانشگاه در شرایط سطح ۳ اعمال محدودیت‌ها (اعمال بیشترین محدودیت‌ها) اعلام شد و معاونت پژوهشی و فناوری نحوه فعالیت های آزمایشگاهها را به دانشکده ها ابلاغ کرد.

بر اساس اعلام معاونت پژوهشی، شرایط فعالیت و ملاحظات در سطح ۳ بدین شرح است: پژوهش‌های آزمایشگاهی که در صورت توقف هزینه هنگفت مالی ایجاد می‌کند- پژوهش‌های آزمایشگاهی که در مراحل نهایی هستند و طی چند هفته خاتمه می یابند- پژوهش های در حال انجام روی موجودات زنده و سلول تا اولین مرحله ای که قابلیت توقف وجود داشته باشد- در موارد پژوهشی آزمایشگاهی که تعهد انجام خدمات حیاتی دانشگاه به سایر ارگان‌ها مطرح باشد (در قالب قرارداد دفتر پژوهش‌های کاربردی و یا مراکز پژوهشی)- زمان حضور در آزمایشگاه به حداقل برسد- ارتباط با دانشگاه و استاد به غیر از موارد اشاره شده صرفا به صورت مجازی است- پژوهش های میدانی که نیاز به جمع آوری اطلاعات دارد مشمول سطح ۳ نیست- رعایت تمام ملاحظات سطح ۲ شامل: اخذ مجوز فعالیت، حضور حداقل افراد در آزمایشگاه، رعایت ظرفیت آزمایشگاه و فاصله گذاری اجتماعی، حداقل زمان حضور در آزمایشگاه نیز الزامی است.

لازم به ذکر است سطح بندی محدودیت ها شامل: سطح صفر (بدون محدودیت)، سطح ۱ (اعمال محدودیت در سطح حداقل)، سطح ۲ (اعمال محدودیت در سطح متوسط)، سطح ۳ (اعمال بیشترین محدودیت ها) و سطح ۴ (محدودیت کامل) است.

بنا بر این ابلاغیه، برنامه‌ریزی برای اقدام، ضمانت اجرایی پروتکل‌ها و نظارت دقیق نظام‌مند به عهده کمیته ایمنی دانشکده است. همچنین برای دانشجویان بومی و غیر بومی شرایط این سطح بندی به صورت یکسان عمل می‌شود و صدور مجوزهای جدید تا زمان بازگشت به سطح ۲ میسر نیست. به منظور رعایت حداکثری ایمنی دانشجویان، صرفا مجوز تمدید اقامت برای دانشجویانی که هم اکنون ساکن خوابگاه و مشمول شرایط سطح ۳ هستند، میسر است.
گفتنی است دانشگاه با توجه به شرایط دانشجویانی که با اعمال محدودیت‌ها از فعالیت‌های پژوهشی میدانی و آزمایشگاهی محروم می‌شوند به صورت متناسب افزایش مهلت بدون احتساب در سنوات لحاظ می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =