توافق جدید اربیل - بغداد؛ ایجاد مراکز هماهنگی امنیتی مشترک

فرماندهی عملیات مشترک عراق از توافق با اربیل مبنی بر ایجاد مراکز هماهنگی امنیتی مشترک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز (سه‌شنبه - 13 اکتبر) از ایجاد مراکز هماهنگی امنیتی مشترک میان بغداد و اربیل خبر داد. 

فرماندهی عملیات مشترک عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، اعلام کرد که این فرماندهی، امروز در بغداد، میزبان نشست سوم کمیته هماهنگی نظامی و اقدام امنیتی مشترک میان دولت فدرال و دولت منطقه کردستان بود و در این نشست مسائل مهم  امنیتی و مشترک در مناطق حد فاصل میان نیروهای فدرال و مرزبانی منطقه کردستان، با هدف اطلاع از نوع تهدیدهای امنیتی، پیگرد بقایای داعش و اتخاذ تدابیر نظامی و امنیتی برای پر کردن شکافهای امنیتی بررسی شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این نشست بر روی ایجاد دو مرکز هماهنگی امنیتی مشترک میان بغداد و اربیل، تشکیل کمیته‌های امنیتی و نظامی میدانی مشترک برای ارزیابی چالش‌های امنیتی بر اساس بخش‌های عملیات و محورهای آن و نیز تدوین یک نقشه راه برای تعامل با آن توافق شد.

بر اساس این بیانیه،  همچنین بر سر آغاز اقدام امنیتی و نظامی در دیالی برای ایجاد مرکز هماهنگی امنیتی مشترک، سازوکار فعالیت ایست‌ها و بازرسی‌ها، نقاط تماس مشترک نیروها و برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات نظامی و امنیتی مشترک علیه تروریسم و جنایاتت توافق صورت گرفت.

منبع: فارس 
انتهای پیام/

کد خبر: 1076878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =