برای بازپس‌گیری مقام قهرمانی لیگ برتر لحظه‌شماری می‌کنم/ پرورش و حمایت از استعدادها مهم‌تر از استعدادیابی

سرمربی تیم بانوان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای بازپس‌گیری مقام قهرمانی در مسابقات لیگ برتر دوومیدانی بانوان، لحظه شماری می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)  سپیده توکلی با اشاره به اینکه  تیم دوومیدانی بانوان دانشگاه آزاد اسلامی توانست مقام دوم لیگ برتر باشگاه‌های کشور را از آن خود کند، گفت: هر ساله تیم دوومیدانی دانشگاه آزاد اسلامی پس از مسابقات قهرمانی این دانشگاه تشکلیل می‌شد؛ اما امسال با شیوع ویروس کرونا برگزاری این مسابقات به تعویق افتاد؛ از همین رو تیم دوومیدانی این دانشگاه را پیش از برگزاری مسابقات قهرمانی تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه امسال ششمین سالی است که با تیم دوومیدانی دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارد، ادامه داد:  امسال همانند سال‌های گذشته این تیم از ورزشکاران قدرتمندی تشکیل شد؛ اما به دلیل قرنطینه و نداشتن تمرین‌های لازم ورزشکاران ما به قهرمانی دست پیدا نکردیم و جایگاه دوم مسابقات لیگ برتر را از آن خود کردند.

سرمربی تیم دوومیدانی بانوان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این تیم چهار دونده کمتر از دیگر تیم‌های حاضر در لیگ داشت؛ با این وجود دونده‌های دانشگاه آزاد اسلامی توانستند با اختلاف اندکی مقام دوم مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور را از آن خود کنند. قطعاً سال آینده قهرمانی خود را پس خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد اعضای تیم دوومیدانی بانوان دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان و یا فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند. جذب رکوردداران و نفرات برتر ایران در تشکیل این تیم در اولویت قرار دارد. همچنین در بخش جوانان نیز سعی می‌کنیم افرادی را جذب کنیم که آینده تیم دانشگاه آزاد اسلامی را تضمین کنند.

استعدادیابی ورزشکاران جویای نام در دانشگاه آزاد اسلامی

سرمربی تیم دوومیدانی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر استعدادیابی بیان کرد: استعدادیابی و جوانگرایی در هر رشته و زمینه‌ای مفید است. حفظ و نگهداری این استعدادها از شناسایی آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ این اتفاق اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی رقم می‌خورد و انتظار می‌رود تیم‌داری دانشگاه آزاد اسلامی در آینده تحول عظیمی در ورزش کشور ایجاد کند.

توکلی در خصوص تسهیلاتی که دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان وزشکار ارائه می‌دهد، اظهار کرد: انجام تمرینات ورزشی بخش عظیمی از دغدغه ورزشکاران را تشکیل می‌دهد، از همین رو ممکن است برخی از ورزشکاران دغدغه و زمان کافی برای ادامه تحصیل خود نداشته باشد. ارائه تسهیلات و کمک دانشگاه آزاد اسلامی به این ورزشکاران منجر به تشویق این ورزشکاران برای  ادامه تحصیل می‌شود. همچنین حمایت این دانشگاه از ورزشکاران منجر می‌شود بار علمی آنان افزایش پیدا کند.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای بزرگترین باشگاه ورزشی کشور است. امسال نخستین سالی است که این دانشگاه تیم دوومیدانی در بخش آقایان را راه‌اندازی کرد؛ برخی از ورزشکاران این تیم می‌خواهند با استفاده از تسهیلات این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

سرمربی تیم دوومیدانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از ۱۶ سالگی به‌صورت حرفه‌ای ورزش را آغاز کردم و از همان سال عضو تیم ملی دوومیدانی بانوان شدم. رکورددار پرش پنج گانه و هفت گانه ایران هستم. همچنین یک مدال طلا، سه مدال نقره و یک برنز را در مسابقات آسیایی از آن خود کردم.

توکلی: به ۸۰ درصد اهداف ورزشی خود دست پیدا کرده‌ام

‏این دانشجوی دکتری رشته مدیریت ورزشی از دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت : طی ۱۵ سال گذشته که وارد ورزش حرفه‌ای شدم، تمام تلاش خود را کردم و به ۸۰ درصد اهداف ورزشی خود دست پیدا کردم؛ پس از مشورت با خانواده و همسرم تصمیم به خداحافظی با ورزش حرفه‌ای رفتم که مسیر را برای جوانان و کسانی که در آغاز این مسیر قرار دارند باز کنم.

توکلی با بیان اینکه انگیزه دوران جوانی خود را در مسابقات نداشتم؛ گفت: در نظر دارم از این پس به‌عنوان مربی و سرمربی به فعالیت ورزشی خود ادامه دهم و اکنون برای مسابقات لیگ برتر سال آینده لحظه شماری می‌کنم تا مقام قهرمانی خود را باز پس بگیرم.

وی ادامه داد: تیم دانشگاه آزاد اسلامی توانست پنج سال متوالی قهرمانی لیگ برتر دوومیدانی بانوان را از آن خود کند و امسال با یک بدشانسی به مقام نایب‌قهرمانی دست پیدا کرد.

سرمربی تیم دوومیدانی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص پریسا عرب پرامتیازترین ورزشکار این تیم تصریح کرد: امسال ششمین سالی است که پریسا عرب در تیم این دانشگاه حضور دارد؛ عرب رکوردار  ۵هزار متر و ۱۰ هزار متر ایران است و  از جمله ورزشکارانی است که هر سال رکورد جدیدی را به نام خود ثبت می‌کند و  تاکنون ۴ مرتبه رکورد ملی ایران را جابه‌جا کرده است. تک‌تک ورزشکاران حاضر در تیم دوومیدانی دانشگاه آزاد اسلامی از قهرمانان و ستاره‌های ایران هستند.

توکلی بیان کرد: پس از چند سال حس ورزش دوستی را دوباره در دانشگاه آزاد اسلامی احساس کردیم و بیشتر از گذشته مورد حمایت از سوی این دانشگاه قرار گرفتیم؛ حضور  امیرعباس لشکری، رئیس مرکز ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه و مسابقات لیگ برتر دوومیدانی بانوان دانشگاه آزاد اسلامی منجر به دلگرمی ورزشکاران شد. همچنین انتشار اخبار رویدادهای ورزشی و نتایج مسابقات منجر به انگیزه مضاعف بین دانشجویان و افزایش حس رقابت بین روزشکاران می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کد خبر: 1076885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =