نشست بررسی و تبادل نظر «جایزه شهید موسوی» برگزار شد

نشست بررسی و تبادل نظر جایزه شهید موسوی با حضور مسئولین لشکری و کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نشست بررسی و تبادل نظر جایزه شهید موسوی با حضور سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، شمس، معاون هماهنگی، پیگیری­های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس جمهور، براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ریاست سازمان فضایی ایران، وحدت، رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گل فشان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، مجتهدزاده، رئیس کمیته بنیاد زنان شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس، و سایر مسئولین لشکری و کشوری از وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پرورش، شهرداری تهران، سازمان هلال احمر در سالن ایده تا عمل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

سید محمودرضا آقامیری در این نشست گفت: یکی از نمادهای پایداری مردم ایران، دوران دفاع مقدس بود و روحیه مقاومت و از خودگذشتگی جوانان ایرانی، قبل و بعد از جنگ تحمیلی و در سال‌های اخیر به‌عنوان مدافعان حرم ستودنی است. این ایثار در حقیقت برای دفاع از حریم، حرم ائمه اطهار، کشور و مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید پاسدار خون شهیدان باشیم، تصریح کرد: کشور ایران ۴۰ سال با تحریم بی‌رحمانه، درگیری مستقیم و خصومت ناجوانمردانه ابرقدرت‌ها مواجه بوده  اما همچنان پایدار است؛ امیدوارم این مقاومت ادامه پیدا کند، به پیروزی نهایی برسیم و هرچه زودتر صبح سپید را ببینیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به نزدیک شدن افول آمریکا اظهار کرد: لشکرکشی‌های قلدرمآبانه، برخوردهای عریان در سیاست، فرهنگ و اقتصاد و تعاملات بین‌المللی موجب افول آمریکا شده است.

آقامیری گفت: جوانان ما در دوراان جوانی با از خودگذشتگی در راه خدا، برای دفاع از اسلام و حریم اسلام رفتند، به شهادت رسیدند و این اتفاق غم‌انگیزی است. این جوانان باعث افتخار کشور هستند و ما وظیفه داریم در زنده نگه داشتن راه و نام شهدا تلاش کرده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم. در واقع برنامه‌ای که در این راستا انجام می‌شود باید در شأن و جایگاه شهدا باشد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تعدادی شهدای گمنام و مدافع حرم داریم، افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با همه توان برای ماندگاری و زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان مدافع حرم در کنار سایر نهادها هستیم؛ امروز گرد هم آمدیم تا از روحیه و از خودگذشتگی یک جوان شهید پاسداری کرده و امیدوارم بتوانیم این روحیه جوانمردی را به همه جوانان کشور و نسل‌های آینده منتقل کنیم تا بتوانیم در آینده شاهد باروری این درخت و نماد از خودگذشتگی باشیم. 

در این نشست پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در سخنانی ضمن آرزوی سلامتی برای مردم ایران و گرامیداشت نام و یاد شهیدان گفت: وظیفه همه ما تقدیر از شهدا و ایثارگران است و امیدواریم در این مسیر با برنامه‌ریزی‌های مدون و زنده نگه‌داشتن راه این عزیزان بتوانیم بخشی از ایثارگری‌ها را جبران کنیم.

رئیس جایزه شهید موسوی، ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب، به اهداف برگزاری این جایزه اشاره کرد و گفت: شهید سید مصطفی موسوی، دانشجوی رشته مکانیک واحد تهران غرب که لقب جوانترین شهید مدافع حرم را به خود گرفته است می تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد. با توجه به اینکه این جوان، ویژگی‌های جوان گام دوم انقلاب را دارد می شود با ترویج آن الگوسازی کرد.

داداندیش ضمن اشاره به خاطرات مادرشهید موسوی گفت: جوانان با الگوگیری از این جوان لزوما نباید به جنگ بروند بلکه باید آگاه به زمان خود باشند. این جوان شهید آرزو داشته که خلبان شود ولی وقتی ندای هل من ناصر ینصرنی را می شنود آرزوهای خود را زیر پا می گذارد و به سوریه می رود. او زمانی که به سوریه رفت سه کتاب برای مطالعه با خود برده برای اینکه وقت خود را تلف نکند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: مقام معظم رهبری فرمودند این جوانان هستند که می توانند تمدن ساز شوند. اکنون در دنیا نوآوری حرف اول را می زند و با نوآوری می توان فاصله با کشورهای توسعه یافته با کشورهای در حال توسعه را کمتر کرد.

امین پیرمحمدزاده، دبیر جایزه، ضمن ارائه اهداف و دلایل برگزاری، ساختار و روند اجرای این جایزه گفت: بر اساس این طرح، به مناسبت سالگرد شهادت شهید سید مصطفی موسوی یادواره‌ای با هدف شناسایی جوانان نوآور و ماندگاری نوآوری در زمینه‌ مسئولیت اجتماعی و مشارکت نوآورانه در حل مسائل منطقه خود و کشور، همچنین افزایش پویایی و ایجاد فرصت‌های برابر، ترویج، تقویت و تحکیم وجوه شخصیتی جوانان تراز گام دوم انقلاب‌ اسلامی، در ابعاد پژوهش و فناوری، اختراع و نوآوری، معنویت و اخلاق، ایثار، عزت ملی و احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی برنامه‌ریزی شده است.

عضو هیات علمی واحد تهران غرب افزود: این جایزه قصد دارد در گام اول جوانان برتر و نوآوران ایرانی از تمامی اقشار اجتماع که سرمایه گرانبهای ایران اسلامی و پشتوانه‌ی ظهور و بروز وحدت و هویت ملی و دینی محسوب می‌شوند و در تراز جوان کنش‌گر در دهه پنجم انقلاب اسلامی می‌باشد را فراخوانده و شناسایی کند. و در گام دوم با شناخت قابلیت‌ها و احصا ظرفیت‌ها و جذب حامیان زیربنای طرح را به صورت دوسالانه و سالانه پایه‌ریزی نماید.

در ادمه مسئولین کشوری و لشکری ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این چنین برنامه هایی، در خصوص ارتقای جایزه، محورها و اهداف و نحوه اجرای آن به بحث و تبادل نظر پرداختند و پیشنهادات مختلفی درخصوص کمیته های علمی و داوری ارائه کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1076912

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =