ایستگاه خیام جذاب‌ترین ایستگاه مترو پایتخت می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از ایجاد گالری فرش در ایستگاه مترو خیام خبر داد و گفت: با ایجاد این گالری، ایستگاه خیام مکانی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در بازدید از اتحادیه صنف فرش‌بافان اظهارداشت: ورودی و خروجی ایستگاه متروی خیام، این ظرفیت را دارد که به یک موزه فرش تبدیل شود و پس از آماده‌شدن مقدمات، ما برای بازدید و تصمیم‌گیری نهایی، در اولین فرصت اقدام خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، صنایع دستی را یکی از عمده‌ترین صنعت‌های آسیب‌دیده از تحریم‌های بی‌رحمانه و گسترده اقتصادی معرفی کرد و گفت: از آنجا که امسال سال تولید و جهش ملی نام‌گذاری شده و ۵ میلیون نفر شاغل در حوزه صنایع دستی در ایران فعال اند ضروری است توجه و اقدام مؤثری در حوزه این صنایع که هم صنعت و هم هنر به شمار می‌روند، صورت گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که در صنعت فرش‌بافی بیش از ۳۰ شغل وجود دارد و باید برای رونق بازار آن کوشید، ادامه داد: هر هنری نیازمند گالری است و گالری باید باشد تا فضا را برای عرضه هنر مهیا سازد. فرش نیز نیازمند گالری است و این ایستگاه مترو می‌تواند این فرصت را برای آن ایجاد کند که این رویداد، می‌تواند ایستگاه متروی خیام را هم به یکی از جذاب‌ترین ایستگاه‌های تهران و حتی مکانی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی تبدیل کند.

حق‌شناس، منطقه ۱۲ را به عنوان قلب تهران، دارای بالاترین آمار موزه‌های تهران خواند: امیدواریم با مساعدت شهردار منطقه ۱۲ و با یک همکاری و برنامه‌ریزی مدون و مشخص بتوانیم گالری فرش ایستگاه خیام را فعال کنیم.

علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ نیز در این مراسم گفت: موضوع ایستگاه‌موزه‌ها، مسأله سابقه‌داری در بسیاری کشورهای دنیاست و در شهرهای تاریخی نظیر موسکو، رم از بابت تردد و تعاملی که در شهر باید صورت گیرد، ایستگاه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که هر فرهنگی می‌تواند ظرفیت‌ها و محصولات خود را در آنها عرضه کند.

وی افزود: ازاین‌رو ما در منطقه مرکزی تهران از جنبه حضور اصناف مختلف، رویدادهای گوناگون تاریخی، همچنین از این جنبه که حجم قابل توجهی از خطوط متروی تهران و ایستگاه‌های اولیه و قدیمی این شهر در این منطقه وجود دارد، ظرفیت ایجاد ایستگاه‌موزه‌ها را داریم که اگر حمایت‌های لازم از سوی شورای شهر صورت گیرد، از همین الان می‌توان کارهایی را در این زمینه آغاز کرد و ما برای انجام این کار در همه ایستگاه‌های منطقه، اعلام آمادگی می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =