۱۵ گروه پرخطر در دستگاه‌های دولتی و خصوصی ملزم به دورکاری هستند

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ۴۵ شهر از جمله تهران نسبت به سایر شهرها در وضعیت بحرانی به سر می برند، گفت: ۱۵ گروه پرخطر را در تهران شناسایی کردیم و افرادی که در این دسته‌ها هستند باید از دورکاری استفاده کنند و شامل دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی نیز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در تهران اظهار داشت: در سه بازه زمانی تحقیقات میدانی در استان تهران حاکی از این است که ارتباط معنادار و مستقیمی بین میزان سفر و میزان ابتلا و بستری در طول بازه‌های زمانی گذشته وجود داشته است.

وی ادامه داد: بنابراین ایجاد محدودیت در سفر بخشی از بسته محدودیت ها برای تحقق پروتکل های بهداشتی است. با توجه به اینکه ۴۵ شهر کشور در حال حاضر نسبت به سایر شهرها، در وضعیت بحرانی به سر می برند از جمله شهر تهران بنابراین این شهرها نقطه اولی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: امروز معاونت بهداشت وزیر بهداشت پی نوشت رئیس جمهور به وزیر بهداشت را به کمیته امنیتی اجتماعی وزارت کشور ارجاع کرد و همزمان به وزیر کشور هم ابلاغ شد؛ طبیعتا استانداران ۵ شهر آمادگی کامل برای اجرای این طرح محدودیت را دارند.

زالی اضافه کرد: ساز و کار در حال انجام است و نیروی انتظامی مثل سایر موارد قبلی در اجرای مصوبات همکاری لازم را دارند.

وی ابراز داشت:کماکان معتقد هستیم از ظرفیت دورکاری برای تقلیل سفرهای درون شهری استفاده شود. ۱۵ گروه و هسته پرخطر را در تهران شناسایی کردیم و افرادی که در این دسته ها هستند باید از دورکاری استفاده کنند و دستگاه‌ها نیز ملزم به اعمال این قانون هستند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: این بحث الزام آوری است و استاندار هم اعلام کرده است و شامل دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی نیز می‌شود؛ به طور مثال افراد دارای سن بیش از ۶۵ سال، افراد دارای دیابت پیشرفته، مادران باردار و ...که قبلا هم اعلام شده  الزام آور است تا از دورکاری استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =