تحریم ورزش ایران مطالبه‌ای ظالمانه از سوی استکبار جهانی است/ لزوم پیگیری دیپلماسی سیاسی در حوزه ورزش

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درخواست تحریم ورزش ایران از سوی ضد انقلاب، ‌مطالبه‌ای ظالمانه از سوی قدرت‌های استکبار جهانی است.

امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به راه‌اندازی کمپین تحریم ورزش ایران از سوی عناصر ضد انقلاب اظهار کرد: درخواست تحریم ورزش ایران از سوی ضد انقلاب، ‌مطالبه ظالمانه قدرت‌های استکبار جهانی به دلیل مستقل بودن کشور ایران، نرفتن زیر بار فشار مستکبران و اکتفا به داشته‌های خودمان است.

وی افزود: امیدواریم این زورگویی و ناعدالتی که در بخش اقتصادی نیز بر کشورمان تحمیل شده، در بخش ورزش وجود نداشته باشد. سیاست و روح المپیک و ورزش این است که نباید سیاسی باشند؛ اما متاسفانه شاهد هستیم کشورهای مستکبر، به دنبال این هستند که در حوزه ورزش نیز خواسته‌های سیاسی خودشان را بر ما دیکته کنند.

لشگری ادامه داد: قطعا مقامات و مسئولان کشور در این زمینه نیز بحث و بررسی خواهند کرد و بهترین تصمیم را به صورت جمعی، هوشمندانه و خردمندانه خواهند گرفت. در عین حال که نباید زیر سلطه کشورهای مستکبر برویم و مغلوب فشارهای آن‌ها شویم، باید بتوانیم از ورزش خودمان دفاع کنیم. ما کشوری هستیم که در بسیاری از رشته ها مانند کشتی و رشته‌های رزمی، جزو کشورهای سطح اول دنیا هستیم و در خیلی از میادین بین المللی، توانسته‌ایم رقبای خود را شکست دهیم و روی سکوی قهرمانی بایستیم.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مسئولان باید در واکنش به راه‌اندازی کمپین تحریم ورزش ایران، دیپلماسی سیاسی را در حوزه ورزش نیز پیگیری کنند تا حق ورزشکاران ما ضایع نشود. ما باید همانند دوران دفاع مقدس، مقاومت را در دستور کار قرار دهیم و کشورهای استکباری  را در این زمینه هم مغلوب کنیم.

وی تاکید کرد: تحریم‌های استکبار جهانی، تا امروز موجب شده روی پای خودمان بایستیم و زیر بار زور نرویم. معتقدم در حوزه ورزش نیز باید به همین شکل، با صلابت جلو برویم و نگذاریم که دشمن ما را مغلوب خود کند.

لشگری در پایان خاطرنشان کرد: ما باید با همبستگی، در مقابل این کمپین ظالمانه بایستیم.  دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک جامعه بزرگ ورزشی، قطع به یقین تابع سیاست های کلان جمهوری اسلامی در این زمینه خواهد بود و آن را دنبال خواهد کرد. اطمینان دارم که اقدامات ضد انقلاب مثل همیشه راه به جایی نخواهد برد و لذا ما هر سیاستی که نظام جمهوری اسلامی ایران در این زمینه درپیش بگیرد، مطیعش هستیم و آن را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =