کرسی‌های آزاداندیشی واحد ایلام در فضای مجازی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: در فضای کنونی که دانشجویان به صورت غیرحضوری آموزش می‌بینند استفاده از وبینارها و دعوت از چهره‌های مطرح در کرسی‌های آزاد اندیشی در فضای مجازی پیگیری می شود.

سیدجلال دهقانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه تهیه بروشور با عنوان پیام مشاور ویژه ورودی‌های جدید، بارگذاری تست سلامت روان بر روی سایت و موظف کردن دانشجویان به تکمیل آن قبل از امتحانات جهت پایش سلامت روان ورودی‌های جدید و مشاوره تلفنی و حضوری از عمده فعالیت اصلی این واحد دانشگاهی است، اظهار کرد: بحث ازدواج دانشجویی و تشکیل ستاد که متولی اصلی آن دفاتر نهاد رهبری بوده است این طرح دارای نقاط ضعف و قوت بوده که تاکنون حوزه فرهنگی دانشگاه عملا به این حوزه ورود نکرده است؛ اما بنابر آیین‌نامه تخفیف شهریه و اعلام عمومی آن تاکنون دانشجویان کارشناسی و ارشدی از تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف شهریه در ترم برخوردار شده‌اند.

دهقانی در رابطه با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا، کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار می‌شد اما اکنون وقفه ایجاد شده است. این کرسی‌ها به دلیل تضارب و تبادل آرا و ایجاد پویایی فکری و اندیشه‌ای بسیار مفید خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در رابطه با تشکل‌های دانشجویی افزود: در مرحله نخست ایجاد تحرک بیش از پیش تشکل‌های دانشجویی است زیرا اعتقاد براین است که هر چه تشکل‌ها پویاتر کرسی‌ها پر رونق‌تر خواهد بود. بنابراین در فضای کنونی که دانشجویان به صورت غیرحضوری آموزش می‌بینند استفاده از وبینارها و دعوت از چهره‌های مطرح در کرسی‌های آزاد اندیشی در فضای مجازی پیگیری می شود.

وی تأکید کرد: متاسفانه بنا به دلایلی تشکل‌ها در این استان فعالیت چشگیری ندارند. مهم‌ترین دغدغه بسط و گسترش فرهنگ انقلابی در تقابل با تفکرات التقاطی است هم چنین با توجه به حذف چاپ کاغذی نشریات در شرایط کنونی این امر مهم نیاز نیست اما سرمایه‌گذاری در زمینه تقویت تولید محتوای نشریات مفید خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در خصوص تخفیف دانشجویی گفت: استان ایلام از نظر بنیه اقتصادی ضعیف است و ناگزیر دانشجویان این استان به نسبت استان‌های برخوردار توانایی مالی ضعیفی دارند، بنابراین تخفیفات شهریه برای دانشجویان این استان اهمیت زیادی دارد تاکنون این استان از حداکثر ظرفیت تخفیف‌های دانشجویی استفاده کرده تا این امر مهم مرتفع شود.

دهقانی در رابطه به دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری نیز افزود: با توجه به عرف و فضای کنونی جامعه، این دستورالعمل چندان کارساز نبوده است همچنین با عنایت به اینکه بحث حجاب و عفاف نیازمند برنامه‌ریزی درازمدت و فرهنگ‌سازی غنی در جامعه بوده اجرای این امر مهم نیازمند تلاش گسترده از این عرصه است.

وی ادبیات تحکمی و دستوری این دستورالعمل را از نقاط ضعف و رویه نظام‌مند یکپارچه پوشش در درون سازمان را از نقاط قوت این دستورالعمل عنوان کرد و گفت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی کنونی جامعه و کم رنگ شدن این فرهنگ در نسل کنونی، قبول نکردن این مبحث از سوی مخاطبان می توان اشاره کرد. همچنین برای نهادیه شدن بحث حجاب و عفاف و فرهنگ‌سازی اصولی و گسترده در سطح جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی باید راهکارهای اصولی ارائه داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077307

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =