این نمایشگاه جایگزین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نخواهد بود

مقدمات شرکت ناشران برای حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از جمله زمان اعتبار مجوز نشر و بانک عامل در این نمایشگاه اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران باید نسبت به افتتاح حساب در بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام کنند.

مجوز نشر برای حضور در این نمایشگاه باید تا پایان دی، سال جاری معتبر باشد و ناشران ملزم‌ هستند برای کنترل اطلاعات کتاب‌های خود به سامانه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران مراجعه و نسبت به اعلام وصول کتاب‌ها اقدام کنند.

زمان ثبت‌نام ناشران برای حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع در سطح کشور، شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران، برگزاری سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را به صورت فیزیکی در سال جاری لغو کرد.

در راستای تحقق سیاست‌های حمایتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جامعه نشر کشور، نمایشگاه مجازی کتاب تهران در سال جاری برگزار خواهد شد و این نمایشگاه جایگزین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نخواهد بود.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که تاکنون سی و دو دوره پشت سر گذاشت بر اساس روال هر ساله و فراخوان دعوت از ناشران داخلی و خارجی همه ساله اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز برگزار و در نهایت ناشران و کتابفروشان غرفه‌های نمونه در سطح داخلی و خارجی معرفی می‌شدند.

این نمایشگاه که همه ساله به صورت زنده و فیزیکی در تهران برگزار می شد، هم جنبه نمایشگاهی داشت و هم جنبه فروشگاهی. با شیوع بیماری کرونا مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی و هنری و در راس آن‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی و میزبان برگزاری این رویداد فرهنگی بر اساس سیاست گذاری‌های انجام شده، تصمیم گرفتند به مانند دیگر همایش‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری مشابه، این رویداد نیز امسال به صورت مجازی به صورت داخلی و خارجی برگزار شود. با توجه به پشت سرگذاشتن تجربه اول برگزاری این نمایشگاه، نیاز بود برای برگزاری این رویداد زیرساخت‌ها و امکانات لازم مد نظر قرار گرفته و لحاظ شود.   

انتهای پیام/

کد خبر: 1077678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =