توقف پذیرش‌های غیر اورژانسی در مراکز نگهداری بهزیستی تهران

مدیرکل بهزیستی استان تهران ضمن تشریح نحوه فعالیت مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان و سالمندان در وضعیت قرمز تهران می‌گوید: با شروع موج سوم در جامعه و اعلام خطر آن در کشور، سخت‌گیری‌های خود را در مراکز نگهداری دو چندان کرده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امین شاهرخی با اشاره به فعالیت مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان و سالمندان در وضعیت قرمز تهران گفت: همچنان نظارت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر سازمان بهزیستی کشور در مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان و سالمندان در حال اجراست که با شروع موج سوم در جامعه و اعلام خطر آن در کشور، سخت‌گیری‌های خود را دو چندان کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در مرحله اول به جهت مراقبت بیشتر از سالمندان و معلولان، پذیرش‌های غیر اورژانسی در مراکز شبه خانواده‌ و مراکز ماده ۱۶ تهران را متوقف کردیم، البته پذیرش‌های اورژانسی مانند پذیرش افراد بی‌سرپرست در مراکز به شرط رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هم‌چنان برقرار است؛ به طوریکه افرادی که برای اولین به مراکز نگهداری وارد و پذیرش می‌شوند، براساس پیش‌بینی‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از آنها تست گرفته می‌شود و به مدت ۱۴ روز نیز قرنطینه می‌شوند و در صورت نداشتن علائم بیماری به بخش عادی مجتمع نگهداری منتقل خواهند شد. 

مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره نحوه ملاقات‌ها در مراکز نگهداری شبانه‌روزی نیز توضیح داد و اظهار کرد: در حال حاضر ملاقات‌های غیرضروری لغو شده است، اما به دلیل اینکه سالمندان و معلولان نیازمند برقراری ارتباط با خانواده‌هایشان هستند، براساس پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت بهداشت فردی ملاقات‌های ضروری در مراکز انجام می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه در هفته جاری به صورت رندم از ۴۶ مرکز نگهداری شبانه‌روزی بازدید شد، اظهار کرد: از میان این مراکز نگهداری، هفت مرکز اعلام کردند که موارد مشکوک و آلوده دارند که افراد مشکوک به بیماری به قرنطینه رفتند و اکنون نیز علائم خاص بالینی ندارند.

به گفته وی، باتوجه به تفاهم نامه سازمان بهزیستی با مراکز بهداشتی وزارت بهداشت، در صورتی که مددجویان مراکز نگهداری سازمان بهزیستی دچار بیماری و یا دارای علائم خاص بالینی باشند سریعا به مرکز درمانی اعزام خواهند شد.

شاهرخی همچنین اعلام کرد که برای اولین بار تمامی مراکز نگهداری در سراسر کشور تحت پوشش واکسن آنفلوآنزا قرار گرفتند و با همت مسئولان وزارت بهداشت و رئیس سازمان بهزیستی کشور تمامی مددجویان مراکز و پرسنل مرکز واکسینه شدند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1077737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =