فعالیت بیش از با ۱۷۰ شرکت فناور و استارتاپ در دانشگاه تهران

دانشگاه تهران به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی اعلام کرد با ۳۰۰ هزار فارغ التحصیل در مقاطع مختلف و در اختیار داشتن بزرگترین پارک فناوری دانشگاهی و بیش از ۱۷۰ شرکت فناور و استارتاپی برای توسعه همه جانبه بیشتر کشور گام می دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  بیش از ۳۰۰ هزار فارغ‌التحصیل (از سال ۱۳۴۴ به بعد)، ۱۲۱ هزار و ۹۳۱ عنوان پایان‌نامه، چهار هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب (از سال ۱۳۲۵ تاکنون)، ۵۱ هزار و ۵۹۳ مقاله علمی فارسی، بیش از یک هزار ۶۰۰ طرح کاربردی توسعه‌ای و توانمندساز در نقاط مختلف کشور، تنها بخشی از گنجینه بزرگ و میراث تاریخی دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی کشور است که می‌توان در قالب آمار به زبان آورد.

این دانشگاه اعلام کرد این پشتوانه و میراث غنی ماندگار، هم‌اکنون با سرمایه انسانی، زیرساختی و فناوری گسترده‌تری در نقش موتور محرکه در خدمت توسعه همه جانبه کشور است.

دانشگاه تهران با اشاره به روز ملی "آمار و برنامه‌ریزی"، تصریح کرد گرچه استفاده از «آمار» قدمتی چهار هزار ساله در تمدن بشری از جمله در ایران باستان دارد، اما حدود یکصد سال پیش علم «آمار» به‌صورت رسمی برای ثبت وقایع چهارگانه در کشور مورد توجه ویژه قرار گرفت. با گذشت زمان و با توجه به توسعه نهادها، سازمان‌ها و شکل‌گیری نظام‌های حکمرانی، علم آمار متعاقباً دلالت‌ها و کاربردهای زیادی به‌خصوص در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری یافت.
در جوامع درهم تنیده و شبکه‌ای امروزی، انسان‌ها همواره در مواجهه با مسائل روزمره غرق در سطوح مختلفی از آمارها و ارقام هستند. بسیاری از این آمار و ارقام دیده نمی‌شوند و یا به دلیل مشغله ذهنی و فکری روزانه مورد بی‌توجهی واقع می‌شوند. با این وجود، علم آمار همچنان بالنده و در حال توسعه باقی مانده و با استفاده از تکنیک‌های نوین و متناسب با تحولات سریع مرتبط با وقایع و آنچه در پیرامون ما جاری و ساری است، حرف‌های عمیق‌تر و گویاتری برای گفتن دارد.
دانشگاه تهران در ادامه اعلام کرد این دانشگاه به  لحاظ سرمایه انسانی:، دو هزار و ۹۴ عضو هیأت علمی، سه هزار و ۹۰۵ کادر اداری و اجرایی، ۴۳ هزار و ۹۹۲ دانشجو از جمله ۲۷ هزار و ۶۴۵ دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد که برای توسعه علمی ایران اقدام می کنند.

به لحاظ زیرساخت دانش نیز این دانشگاه یک هزار و ۸۴۵ رشته و گرایش تحصیلی در بیش از ۱۶۰ گروه آموزشی، ۶۰ واحد آموزشی، پنج پردیس داخلی و سه پردیس منطقه‌ای داشته و به لحاظ اکوسیستم فناوری هم دارای بزرگترین پارک فناوری دانشگاهی، بیش از ۱۷۰ شرکت فناور و استارتاپ، ۱۳۵ هسته نوآور، نوزده قطب علمی و هفت کرسی یونسکو است.

دانشگاه تهران به لحاظ پژوهشی و تحقیقاتی دارای۵۲ مؤسسه و مرکز پژوهشی، ۱۹۴ نشریه علمی و پژوهشی، دو ستاد فناوری نانو و ستاد سلول‌های بنیادی به‌همراه ده‌ها طرح ملی از جمله گزارش ملی سیلاب‌ها، تشکیل خوشه‌های مشورتی (خوشه سرمایه اجتماعی، خوشه ارتباطات، خوشه اقتصاد، خوشه امنیت غذایی و …) بومی‌سازی تجربیات جهانی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و… است.

دانشگاه تهران با اشاره به اینکه به لحاظ فرهنگی با ۳۹۸ نشریه دانشجویی، ۱۸۵ انجمن علمی دانشجویی، ۸۹ کانون فرهنگی، دینی و هنری و ۹ موزه علمی و تاریخی فعال است، اعلام کرد سویه‌های دانش و فناوری دانشگاه تهران، از مرزهای ملی فراتر رفته است. بیش از پنج هزار فارغ‌التحصیلی خارجی، ۵۰ عضو هیأت علمی بین‌المللی، چاپ هزاران مقاله علمی در نشریات معتبر بین‌المللی، حدود ۴۰۰ قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی بین‌المللی، کسب ده‌ها جایزه بین‌المللی به همراه بیش از یک هزار دانشجوی خارجی فعلی، شبکه توانمندی از زنجیره دانش و پژوهش برای ورود به چرخه تولید علم و فناوری جهانی فراهم ساخته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =