قره باغ خاک آذربایجان و اسلام است

جمعیت اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در نامه‌ای سرگشاده بیان کرد: قره باغ خاک آذربایجان و اسلام بوده و هرگونه اظهار نظر خلاف این از سوی هر  رسانه و جناح‌های سیاسی داخل کشور محکوم است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ تشکل جمعیت اسلامی دانشجویان مستقل  دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز پیرامون جنگ قره‌باغ و مناقشه بین  2 کشور آذربایجان و ارمنستان نامه‌ای نوشت.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: در هفته‌های اخیر آتش جنگ ٣٠ ساله در قره‌باغ دوباره شعله‌ور شده است و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به اشغالگری ارمنستان و باز پس‌گیری سرزمین‌های خود اقدام به عملیات نظامی در این منطقه کرده است. دولت ارمنستان در این ٣٠ سال دست به کشتار کودکان و زنان مسلمان بی‌گناه این منطقه زده است و علی‌رغم قطعنامه‌های مختلف سازمان‌های جهانی مبنی بر خروج ارتش ارمنستان از خاک آذربایجان و مناطق اسلامی، هیچ  اقدامی در راستای ترک قره باغ انجام نداده است.

دانشجویان در این نامه عنوان کردند: متاسفانه درکشور علی‌رغم بیانیه تاریخی ائمه جمعه مناطق ترک نشین و آذربایجان مبنی بر«تعلق قره باغ به آذربایجان و اشغال آن و لزوم بازگشت این اراضی به آذربایجان»، برخی از رسانه‌ها اقدام به توهین به ائمه جمعه  کرده و موضع گیری‌های یک طرفانه‌ به نفع  ارمنستان انجام داده‌اند و رسانه ملی را تبدیل به ترویج افکار ضد اسلامی و نژادپرستانه خود کرده‌اند.

در بخش دیگری از این نامه بیان شده است: جناح‌های سیاسی داخل کشور موضع روشنی در موضوع قره‌باغ از خود نشان نداده‌اند. این جناح‌ها  در زمان انتخابات و در مواقعی که منفعت جناحی احزاب خود می‌طلبد  بر حمایت از مسلمانان جهان تأکید می ‌کنند؛ اما الان به عنوان بی طرف نظاره گر کشتار مردم مسلمان و شیعه قره باغ به دست ارمنستان شده‌اند، البته که جایی بس خوشحالی است که در چنین شرایطی می‌توان دوست و دشمن خود را شناخت و اهداف اصلی این احزاب سیاسی را درک کرد.

در بخش پایانی این نامه آمده است: از طرف تمامی دانشجویان فعال مسلمان  آذربایجانی اعلام می‌کنیم قره باغ خاک آذربایجان و اسلام است و هرگونه اظهار نظری خلاف این موضوع از سوی رسانه نماها و جناح‌های سیاسی داخل کشور محکوم است و از مقامات استانی و نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در اسرع وقت جواب و عکس العمل مناسبی در قبال اینگونه رفتارهای  غیر مسئولانه که در داخل کشور انجام می شود را بدهند.

انتهای پیام/                                                                                                                                                                                                                                          

کد خبر: 1078239

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =