وظایف تنظیم بازار کالاهای اساسی مجددا به وزارت جهاد بازمی‌گردد

وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت تفاهمنامه‌ای در دست امضا دارند که براساس آن وظایف تنظیم بازار کالاهای اساسی مجددا به وزارت جهاد بازمی‌گردد و بخشی از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، قرار است تفاهمنامه‌ای بین دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت امضا شود که در صورت امضای آن مسئولیت تنظیم بازار کالاهای اساسی مجدداً به وزارت جهاد کشاورزی واگذار خواهد شد. پیش از این مجید موافق قدیری، عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرده بود که طی چند روز آینده مسئولیت تنظیم بازار نهاده‌های دامی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شود.

در متن پیش‌نویس این تفاهمنامه آمده است: در راستای اجرای آئین‌نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی، نامه شماره ۱۸۱۵۵۷ / ت ۴۹۲۹۲ ه مورخ ۱۳۹۲.۱۲.۰۶، همچنین درخواست وزیر جهاد کشاورزی در نامه شماره ۸۹۳۹ / ۰۲۰ مورخ ۹۹/۰۴/۲۱ مبنی بر درخواست واگذاری مسئولیت تنظیم بازار نهاده‌های کشاورزی و ضمن توجه به مصوبه شماره ۱۳۷۳۲ مورخ ۹۸/۰۵/۰۲ ریاست محترم جمهوری و تصویب نامه هیئت محترم وزیران نامه شماره ۶۴۰۱۵/ ت ۵۶۸۷۳ ه مورخ ۹۸/۰۵/۲۴ موارد ذیل فی‌مابین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی مورد توافق قرار گرفت.

ماده ۱: علاوه بر مسئولیت تنظیم بازار نهاده‌های دامی، مسئولیت تنظیم بازار محصولات نهایی مرتبط از جمله مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، محصولات لبنی و صنعت روغن نباتی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

ماده ۲: مسئولیت تنظیم بازار کلیه کالاها به ویژه محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی مرتبط با این بخش و مدیریت کلیه امور مربوطه صادرات و واردات این کالاها در چارچوب مقررات جاری قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی، به عهده وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

ماده ۳: وظیفه برنامه‌ریزی برای تأمین، تولید و توزیع و امور مربوط به تعدیل قیمت در بازار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

ماده ۴: مسئولیت تأمین و حفظ ذخایر راهبردی کالای منعقده در توافق‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

ماده ۵: کلیه وظایف مرتبط با فرآیند ثبت سفارش، تخصیص و تأمین ارز برای نهاده‌های دامی شامل ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه‌های روغنی وارداتی و سایر کالاهای کشاورزی گروه ۲۱-۲۷ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

ماده ۶: سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به ابلاغ و تخصیص منابع و ردیف‌های اعتباری و متفرقه امور مرتبط قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی اقدام نماید.

ماده ۷: بدیهی است دستگاه‌های اجرایی این وزارتخانه از جمله سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صمت استانی سراسر کشور و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران همکاری لازم را در زمینه سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی آن وزارت در چارچوب وظایف مربوطه به عمل خواهد آورد.
 

انتهای پیام/

کد خبر: 1078384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =