مطالعات و نیازسنجی زمینه‌ساز ارتقای فرهنگ شهروندی در جامعه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: برای ارتقای سطح فرهنگ شهروندی در جامعه، انجام مطالعات و نیازسنجی فرهنگی ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  عبدالرسول مستأجران در دیدار رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر، ایجاد طرح‌های فرهنگی در دانشگاه را ضروری دانست و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر به‌دلیل برخورداری از رشته‌های «برنامه‌ریزی فرهنگی» و «مطالعات فرهنگی و رسانه» می‌تواند با انجام فعالیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی علمی در شناسایی نیاز شهروندان نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: امکان انجام این مطالعات به‌صورت هدفمند و منسجم در قالب تعریف موضوعات پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته‌های فرهنگی در واحد دانشگاهی شاهین‌شهر وجود دارد.

رسانه یکی از اجزای اصلی جوامع بشری

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر رسانه‌ها را یکی از اجزای اصلی جوامع بشری برشمرد و تأکید کرد: نقش رسانه‌ها در جامعه به‌خوبی مشهود و آموزش برای ارتقای سواد رسانه‌ای آحاد جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مستأجران اضافه کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی طرح پویش با هدف افزایش مهارت دانشجویان در کنار تحصیل برنامه‌ریزی شده و امکان استفاده از ظرفیت استادان و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان فراهم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی موجود در واحد دانشگاهی شاهین‌شهر، فرصت مناسبی برای تقویت روابط دانشگاه با نهاد اجتماعی در قالب طرح‌های پویش و پایش فراهم شده است و باید از ظرفیت به وجود آمده استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078558

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =