ضرورت ایجاد زمینه مناسب برای ورود دختران فارغ التحصیل دانشگاهی به بازار کار

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: ما به دلیل ماموریت ذاتی خود و تعداد رو به افزایش دختران فارغ التحصیل دانشگاهی و نیاز آنان به معیشت پایدار باید تلاش کنیم زمینه های مناسبی برای ورود این افراد به بازار کار ایجاد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، معصومه ابتکار در آیین اختتامیه طرح کمند با اشاره به همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آنچه در حال حاضر اهمیت فراوان دارد این است که دانشجویان ما بتوانند چه در دوره های مهارت افزایی و کارآفرینی و چه در قالب برنامه هایی مانند کمند با دنیای کار، اشتغال، خلاقیت، نوآوری، استارت آپ ها و بحث روز فناوری های نوین آشنا شوند تا به نوعی زمینه ورود آنان به بازار کار و فعالیت و اشتغال فراهم آید.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در این رویداد علاوه بر ارائه آموزش های مختلف، طرح تجربیات هم مهم است البته باید شکست ها را هم به عنوان تجربه ثبت کنیم چرا که موفقیت ها حاصل تجربیاتی است که در شکست ها به دست می آید و ثبت شکست ها، به کارگیری تجربیات برای موفقیت است.

وی با اشاره به اینکه امروز اجتماعی دانشگاهی است که بتواند پیوندی عملی بین دانش، اجرا، اشتغال، کارآفرینی و تولید برقرار کند، گفت: مهارت آموزی باید در کنار کسب دانش در دانشگاه های ما اتفاق بیفتد و به خصوص ایده و ایده پردازی می تواند در بسیاری از موارد در کارها راهگشا باشد.

رویداد دانشجویی "کار"، "مهارت" و "نوآوری" دانشجویان دختر (کمند) با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه در استان های خراسان جنوبی و یزد برای دانشجویان دختر دانشگاههای این استان ها خاتمه یافته و بهترین ایده ها معرفی شدند. حمایت از ایده های نوپا برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال، ارتقاء توانمندی های دانشجویان دختر، ایجاد خلاقیت برای ورود به فضای کسب و کار و افزایش خودباوری و امید، هدف طرح کمند است.
بنا بر گزارش دفتر معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، طی رویداد کمند در استان های خراسان جنوبی و یزد، آموزش ۳۰۰ دانشجوی دختر سال آخر کارشناسی و تحصیلات تکمیلی از طریق برگزاری وبینارهای تخصصی با حضور بانوان کارآفرین و صاحب نظران دانشگاهی میسر شد و ارائه خدمات مشاوره به دانشجویان توسط مدیران زن شرکت های دانش بنیان انجام گرفت همچنین از میان ده‌ها ایده ارائه شده، تعدادی مورد تقدیر و جایزه نقدی و تسهیلات اشتغال قرار گرفت. "کمند" هم اکنون در ۱۰ استان کشور در حال اجراست.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1078734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =