پارلمان عراق اهانت پاریس به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد

پارلمان عراق در آغاز نشست روز دوشنبه خود، اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر اکرم (ص) و اسلام را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پارلمان عراق در نشست دیروز (دوشنبه - ۲۷ اکتبر)، اهانت فرانسه به ویژه رئیس جمهور آن به پیامبر اکرم (ص)، را به شدت محکوم کرد. 

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، پارلمان عراق در آغاز نشست دیروز که برای تصویب برخی قوانین درج شده در دستورکار و قوانین مربوط به حوزه‌های انتخاباتی تشکیل شده بود، اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه علیه پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.

پیش‌تر ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، کمترین واکنش به این تعرض آشکار علیه پیامبر اکرم (ص) را تحریم کالاهای فرانسوی اعلام کرده بود از دولت عراق خواست تا سفیر فرانسه را احضار و یادداشت اعتراض شدید اللحن بغداد را به وی ابلاغ کند.

«رعد الدهلکی» نماینده پارلمان عراق نیز به موضع اسلام‌ستیزانه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در فرانسه واکنش نشان داد و خواستار عذرخواهی رسمی پاریس از کلیه مسلمانان ش و به دولت عراق پیشنهاد داد که در واکنش به این اهانت، تا زمانی که فرانسه عذرخواهی نکرده، کلیه توافق‌نامه‌های امضا شده با پاریس را به حال تعلیق درآورد.

رئیس جمهور فرانسه اخیرا در توجیه لایحه‌ای ضد اسلامی ادعا کرده بود: «اسلام دینی است که امروزه در تمام جهان در بحران به سر می‌برد. این مسئله را فقط در کشور خودمان شاهد نیستیم». ماکرون مدعی شده بود که هدف از اجرای این لایحه پس از به تصویب رسیدن، مواجه با مشکل افزایش افراط‌گرایی اسلامی در فرانسه و تقویت «توانایی ما در زندگی در کنار یکدیگر» خواهد بود.

وی در سفر اخیر خود به لبنان نیز در توجیه اقدام موهن نشریه «شارلی ابدو» مدعی شد که فرانسه کشوری با آزادی بیان است و اینکه وی در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص این تصمیم برای بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) در این نشریه قضاوت کند.

پس از بالا گرفتن اظهارات اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه، محافل اسلامی خشم خود را از این مسأله ابراز داشتند  و هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آنها رسول اکرم (ص) را به شدت محکوم کردند و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، به موضع اسلام‌ستیزانه رئیس‌جمهور فرانسه پاسخ دادند.

منبع: فارس 
انتهای پیام/

کد خبر: 1078795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =