دوئل جذاب بر سر حفاظت از قفسِ توریِ آبی

در حالی که کمتر از ۷ روز تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر مانده است، محمود فکری باید یک تصمیم بزرگ برای دروازه استقلال بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز- علیرضا بابک؛ در حالی که کمتر از ۷ روز تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر مانده است، محمود فکری باید یک تصمیم بزرگ برای دروازه استقلال بگیرد.

تکراری ترین چالش دوران حیات آبی‌ها!

آبی‌ها در طول دهه‌های مختلف همواره با این چالش رو به رو بوده‌اند و هر بار که هر دو دروازه‌بان مدعی‌شان در اوج آمادگی قرار داشتند و رقابتی جوانمردانه می کردند، نتایج بهتری هم می‌گرفتند.

همه چیز از زوج بی نظیر ناصر حجازی و منصور رشیدی شروع شد. پس از آن در طول تاریخ به کَرات این اتفاق رخ داد که یادآوری بعضی از این زوج‌ها خالی از لطف نیست:

۱. هادی طباطبایی - پرویز برومند
۲. پرویز برومند - وحید طالبلو
۳. وحید طالبلو - مهدی رحمتی
۴. وحید طالبلو - محمد محمدی
۵. مهدی رحمتی - حسین حسینی

همین زوج آخر در روزهای اوجشان و با وجود تمامو حواشی رسانه‌ای توانستند دو رکورد فوق العاده بر جای بگذارند. حسین حسینی رکورد طولانی ترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه به صورت متوالی را بدست آورد و مدتی بعد مهدی رحمتی رکورد دار کمترین گل خورده در طول یک فصل لقب گرفت!

راهکار محمود فکری برای استفاده از هر دو دروازه بان مدعی اش چیست؟!

مهم‌ترین نکته ای که محمود فکری باید رعایت کند، کنترل حواشیِ بیرونی برای هر دو دروازه بانش است. چیزی که رسانه‌ها از آن استقبال می کنند اختلاف میان دو بازیکن است چرا که خوراک خبری فوق العاده ای را ایجاد می‌کند.

پس شرط اول مراقبت است!

اما برای آن که هر دو دروازه بان در شرایط آرمانی خود قرار داشته باشند و انگیزه‌هایشان از بین نرود راهکارهای مختلفی وجود دارد:

۱. کارلتو و دو دروازه بان آماده در راه کسب دسیما:

در فصلی که منجر به کسب دهمین جام اروپایی کهکشانی‌ها شد کارلتو از دو دروازه‌بان آماده بهره می‌برد و با استفاده همزمان از هر دو دروازه‌بان آمادگی آنها را بالا نگه داشت. کارلتو تصمیم گرفت لالیگا را به دیگو لوپز بسپارد و در مقابل کاسیاس را سنگربان اصلی مادریدی‌ها در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا کرد. این یکی از راهکار هایی است که محمود فکری هم می تواند آن را اجرا کند.

۲. اولین اشتباه فاحش و از دست دادن جایگاه اصلی:

وینفرد شفر اگر به اصول اولیه خود پایبند می‌ماند قطعا کنترل رختکن را هیچگاه از دست نمی‌داد. او تصمیم گرفته بود از هر دو دروازه بان خود بهره ببرد و تصمیمش این گونه بود. اگر یکی از دروازه بان‌ها مرتکب یک اشتباه فاحش شود، دیگری جای او را خواهد گرفت و این سندروم تکرار می‌شود.

۳. هر ۵ بازی پایان سلطنت یکی از دروازه بان ها:

در دورانی که وحید طالب‌لو و محمد محمدی سنگربان آبی‌ها بودند، تقریبا هر ۵ بازی جایشان تغییر می‌کرد و همین امر باعث شد هر دو دروازه بان آمادگی خود را تا پایان فصل حفظ کنند. حال باید دید با آغاز لیگ بیستم، رفتار و تصمیم محمود فکری برای قفس توری آبی‌ها چگونه خواهد بود؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1079112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =