مسابقات عکاسی و کتابخوانی با محوریت وحدت برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با تشریح برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در هفته وحدت گفت: برگزاری مسابقات عکاسی، رمان نویسی و کتاب خوانی با محوریت هفته وحدت در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است.

مهدی دولتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در هفته وحدت اظهار کرد: برگزاری کارگاهی با همکاری معاونت فرهنگی و دفتر تقریب مذاهب دانشگاه به صورت مجازی ویژه استان دانشگاهی، یکی از برنامه‌های ما برای هفته وحدت بوده است که جمعه شب (11آبان) با حضور عبدالکریم بی آزار شیرازی یکی از استادان برجسته دانشگاه با عنوان«وحدت از منظر قرآن» برگزار شد.

وی افزود: دیدار مسئولان واحد زاهدان با علمای اهل سنت به صورت مشارکتی در دانشگاه سیستان و بلوچستان و همچنین، حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب برای شرکت جلسه استادان شیعه و سنی، از دیگر برنامه‌های ما برای هفته وحدت محسوب می‌شود.

دولتی ادامه داد: برگزاری وبینار تخصصی ویژه دانشجویان با موضوع «اهمیت وحدت اسلامی و استکبار ستیزی در سیره نبوی» نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های واحد زاهدان در هفته جاری خواهد بود که سه شنبه(13آبان ماه) ساعت 19 برگزار می‌شود. مسابقات عکاسی، رمان نویسی و کتاب خوانی نیز با محوریت هفته وحدت در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد زاهدان با اشاره به فعالیت‌های دفتر تقریب مذاهب این واحد دانشگاهی تصریح کرد: مسئول دفتر تقریب واحد زاهدان با حضور در جلسه اخیر شورای فرهنگی،پیشنهادات و برنامه‌های خوبی را در حوزه تقریب ارائه کرد؛ به عنوان مثال، دفتر تقریب چند سوال را برای استادان شیعه و سنی دانشگاه طراحی کرده است که بناشده پاسخ این سوالات در فصلنامه جدید این دفتر چاپ و منتشر شود.

وی با بیان این که استان سیستان و بلوچستان پایتخت وحدتِ ایران محسوب می‌شود، عنوان کرد: فعالیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت و رویکردهای علمی و دانشگاهی این استان، همواره در راستای هم افزایی و وحدت میان شیعه و سنی شکل گرفته و از هرگونه اختلاف و تنش نیز اجتناب شده است. به بیان دیگر، سعی شده است که بیشتر تمرکز برروی اشتراکات باشد و از طرح مباحث جنجالی و اختلافی اجتناب شود.

دولتی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که در تمامی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه از ظرفیت دانشجویان اهل سنت نیز استفاده کنیم؛ به عنوان مثال در همایش بین المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت، از ظرفیت علما و استادان اهل سنت به شکل قابل توجهی استفاده می‌شود. همچنین در اردوهایی مانند معرفت رضوی نیز سهمیه اختصاصی برای حضور دانشجویان اهل سنت در نظرگرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079320

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =