تکرار دوران نیکبخت و نوازی در استقلال فکری

امسال برخلاف سالهای گذشته می توان گفت که در دو جناح راست و چپ استقلال، بازیکنان خوب و موثری حضور خواهند داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ یکی از مشکلات استقلال در سالهای گذشته، عدم توازن در دو سمت راست و چپ این تیم بود و همانطور که از دیرباز به یاد داریم، همواره آبی پوشان در سمت راست خود فعال تر و پرمهره تر بودند ولی امسال برخلاف فصول گذشته، سمت چپ این تیم حتی می تواند ادعای قدرت بیشتری نسبت به جناح راست داشته باشد.

با بازگشت هرویه میلیچ به ایران و جدایی قطعی زکی پور از جمع شاگردان فکری، اکنون استقلال در سمت چپ خود دارای مهره های توانمندی است که می توانند در هر 3 جام پیش رو، عصای دست محمود فکری و کادرفنی این تیم باشند و هواداران استقلال نگرانی بابت غیبت یکی از این بازیکنان در بازی های پیش رو را نداشته باشند.

پس از جذب محمد نادری و متین کریم زاده و همچنین با توجه به بازگشت میلیچ به ایران، محمود فکری به صورت رسمی اعلام کرد که دیگر نیازی به میلاد زکی پور ندارد تا سمت چپ استقلال کمی خلوت تر گردد و از تراکم بالای بازیکن در این جناح کاسته شود.

در طی سالهای گذشته، همواره استقلال در سمت راست پرقدرت تر ظاهر شده بود و عمده حملات این تیم، از سمت راست پایه گذاری می شد. حضور بازیکنانی نظیر خسرو حیدری، علی حمودی و میلاد فخرالدینی در سالهای گذشته و حضور فعلی کاپیتان وریا غفوری در این جناح، باعث شد تا تمرکز تهاجمی آبی ها بر روی جناح راست باشد.

علاوه بر بازیکنانی که نام برده شد، اگر بخواهیم کمی به عقب تر نیز برگردیم، حضور بازیکنانی چون فرزاد مجیدی و محمود نوازی در سمت راست و سانترهای این بازیکنان بر روی دروازه، باعث شکل گیری گل های فراوانی برای استقلال در زمان هدایت مربیانی چون امیر قلعه نویی، پرویز مظلومی و علیرضا منصوریان گردید.

حضور بازیکنان تراز اول و نامی در این جناح، باعث شد عمدتا استقلال را با تیمی دارای عناصر هجومی و خطرناک در سمت راست بشناسیم و شاید پس از علیرضا واحدی نیکبخت، جناح چپ استقلال آنقدرها زهردار و پرقدرت نشان نمی داد تا اینکه در فصل گذشته و با حضور بازیکن باتجربه ای به نام میلیچ، سمت چپ استقلال نیز راه افتاد.

اما در این فصل با جذب محمد نادری و متین کریم زاده در سمت چپ و به خدمت گرفتن سیداحمد موسوی در سمت راست، استقلال در دو جناح به شدت تقویت شد و با ماندگاری وریا غفوری و میلیچ، اکنون خیال محمود فکری بابت دو جناح چپ و راست دفاعی تیمش آسوده تر شده است.

محمد نادری که به صورت قرضی از کورتریک بلژیک به پرسپولیس پیوسته بود، در طی مدت زمان حضورش در این تیم، بازی های خوبی را برای سرخپوشان به نمایش گذاشت و حتی باعث شد کارلوس کی روش او را به اردوی تیم ملی دعوت کند. همچنین، متین کریم زاده جوان و 22 ساله نیز در فصل گذشته در بازی های تیم ملی امید درخشان ظاهر شد و با وجود سن کم، 18 بار برای پارس جنوبی در لیگ برتر به میدان رفت تا نشان دهد از تجربه خوبی برای حضور در رقابت های لیگ برتر برخوردار است.

حالا و با وجود 3 بازیکن خوب در سمت چپ استقلال، محمود فکری به خوبی قادر به استفاده از این بازیکنان در قالب دو سیستم 352 و یا 442 خواهد بود و باید دید در تفکرات سرمربی استقلال، کدام بازیکن در چه پستی حضور پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این، در سمت راست نیز استقلال چند فصلی بود که بر روی نبوغ و توانایی های وریا غفوری حساب باز کرده بود و می توان گفت این بازیکن به تنهایی بار سنگین جناح راست تیمش را به دوش کشیده بود و همین تنها بودن وریا باعث بروز مصدومیت هایی برای این بازیکن شد که مهمترین آن، مصدومیت در دیدار مقابل الاهلی و از دست دادن دیدار مرحله یک هشتم نهایی در برابر پاختاکور ازبکستان بود.

استقلالی ها برای اینکه غفوری در پست خودش یک رقیب جدی داشته باشد و علاوه بر این، با بازی دادن به یک بازیکن راست پا و با توانایی بالا، به دنبال دادان استراحت بیشتر به غفوری باشند، سیداحمد موسوی را از گل گهر به خدمت گرفتند که در فصل گذشته برای سیرجانی ها خوب و موثر ظاهر شد تا بدین گونه استقلال در هر دو سمت چپ و راست به خوبی تقویت شود.

هواداران استقلال که سالهاست به دنبال کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر هستند، اکنون تیمشان را از لحاظ داشتن مهره در سطح بالایی می بینند و شاید اگر آنها موفق به حفظ علی کریمی می شدند، می توانستند داعیه قهرمانی را داشته باشند هر چند با وجود بازیکنانی نظیر آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی و مهدی مهدی پور، فکری می تواند جای خالی کریمی را پر کند.

به هر حال بنا بر اعلام قبلی سازمان لیگ فوتبال ایران، بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر باید 5 روز دیگر آغاز شود و اگر شرایط تشدید مبتلایان به کرونا بار دیگر باعث به تعویق افتادن لیگ برتر نشود، فکری با مهره های خوبی که در اختیار دارد، می تواند اسب تیمش را برای قهرمانی زین کند.

انتهای پیام/

منبع:ورزش سه

کد خبر: 1079330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =