جریان دانشگاهی همواره بازوی پرتوان انقلاب بوده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: جریان دانشگاهی ما همواره بازوی پرتوان انقلاب بوده و هر جایی که انقلاب نیاز داشته پای کار آمده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آیین افتتاحیه ۸۰ مرکز خیریه دانشگاهی که عصر امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: نظام دانشگاه از زمان تاسیس تا کنون به واسطه مواجه شدن با مسائل جدید، رویکردهای جدیدی پیدا کرده و نسل‌های جدید دانشگاهی ایجاد شده که دانشگاه نسل چهارم دانشگاه امروز، نسل دانشگاهی است که علاوه بر آموزش و پژوهش و کارآفرینی، دانشگاه اجتماعی است.

وی ادامه داد: باید اعتراف کنیم براساس معیارهایی که در بیانات امامین انقلاب وجود دارد و هم براساس جریان تحول خواهی که انقلاب براساس آن بوجود آمد و براساس آن هم دوام خواهد داشت، در جریان دانشگاه ما هنوز به دانشگاه طراز در نگاه انقلابی، اسلامی و ایمانی نرسیدیم.

وی گفت: هر زمان انقلاب از تحول‌خواهی بایستد و جامعه، نظام، مکتب و جریان فکری ما دست از تحول خواهی بردارد، آن زمان پایان انقلاب است که خیلی‌ها هم آرزوی آن را دارند. حیات جریان انقلابی این است که انقلابی بماند و برای این کار نیاز به تحول خواهی است.

رستمی تاکید کرد: در دانشگاه طراز، رسالت اخلاقی، ایمانی، انقلابی و علمی حکم می‌کند که به مسائل جامعه توجه کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جریان دانشگاهی ما همواره بازوی پرتوان انقلاب بوده و هر جایی که انقلاب نیاز داشته پای کار آمده است. توانمندی که امروز جوانان ما در حوزه دفاعی و امنیتی دارند به این معنی است که دانشگاه به وظایف خود در قبال جامعه و مردم عمل کرده است.

وی ادامه داد: در بحث مواسات همدلی و توجه به نیازهای محرومیت‌زدایی دانشگاه‌های ما مسئولیت دارند، البته تاسیس این مراکز خیریه در دانشگاه به معنای این نیست که دانشگاه‌های ما تاکنون کاری انجام ندادند و تاکنون فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه جهادی و خیریه داشته اند، اما این مراکز نیکوکاری که کار کمیته امداد امام خمینی است ظرفیت ارزشمندی را در اختیار مجموعه‌های مختلف قرار می‌دهد.

رستمی تاکید کرد: جریان دانشگاهی الگوهای ارزشمندی دارد، چهره ارزشمند دانشگاهی چهره‌ای است که در مقابل محرومیت و در مقابل بیچارگی بیچارگان بی تفاوت نیست، در بین اساتید ما فراوان دیده می‌شوند کسانی که به محرومین خدمت می‌کنند، اساتیدی مانند شهید شهریاری از اساتیدی بود که حتی بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان هم نگران هزینه‌های زندگی آن‌ها بود.

وی گفت: برکت اولی که مراکز خیریه دانشگاهی می‌توانند داشته باشند این است که نیازمندان واقعی شناخته می‌شوند، برکت دوم برکت توفیقی است که برای جریان دانشگاهی ایجاد می‌شود برای عمل به تحول و وظایف خودش.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =