صعود لیورپول به صدر جدول؛ شکسته شدن طلسم چهارده ساله!

هفتمین هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال جزیره با صدرنشینی لیورپول و طلسم شکنی آرسنال همراه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدرضا خدابخش؛ در هفته هفتم لیگ برتر انگلیس، لیورپول و تاتنهام در رده اول و دوم جدول قرار گرفتند و آرسنال نیز در مهم ترین بازی هفته برابر منچستریونایتد به برتری رسید. چلسی و منچسترسیتی نیز با پیروزی زمین را ترک کردند.

برد خفیف سیتیزن ها بازهم در سایه دی بروینه!
در هفته هفتم لیگ برتر انگلیس، شاگردان پپ برای نزدیک شدن به صدر جدول باید در خانه حریف به مصاف شفیلدیونایتد می رفتند. بازیکنان منچسترسیتی بازی را هجومی آغاز کردند و چندین موقعیت خوب هم ایجاد کردند اما سد محکمی به نام آرون رمسدیل مانع گلزنی آن ها می شد و چندین سیو زیبا را از خودش به نمایش گذاشت. بالاخره فشار زیاد سیتیزن ها در دقیقه بیست و هشتم به نتیجه رسید. کایل واکر که پیش کشیده بود، با یک شوت محمک و زمینی از پشت محوطه، توپ را به گوشه دروازه شفیلد فرستاد تا گل اول را به ثمر برساند. اما نکته جالب این گل، تاثیرگذاری دوباره دی بروینه، هفبک خلاق بلژیک بود. او با یک دید خوب و پاسی دقیق از سمت چپ، تو را زیر پای واکر قرار داد تا پایه گذار گل اول تیمش شود. او در بازی های گذشته تاثیرات زیادی در تیمش داشت و به یکی از بهترین و کلیدی ترین بازیکنان لیگ جزیره تبدیل شده است. فشار سیتیزن ها تا پایان نیمه اول پابرجا بود و شفیلدتلاش خاصی برای جبران گل خورده نکرد تا دو تیم با همان تک گل کایل واکر به رختکن بروند. در آغاز نیمه دوم نیز تفاوتی در روند بازی ایجاد نشد اما این بار تیم پپ احتیاط بیشتری در حملات خود می کرد و بیشتر به دنبال حفظ توپ بود. رایان بروستر در دقیقه هفتاد و یکم، فرصت داشت تا بازی را به تساوی بکشاند. او با یک پاس خوب در موقعیت تک به تک با ادرسون قرار گرفت اما ضربه چیپ او جالب نبود و دروازه بان برزیلی سیتیزن ها توپ را دفع کرد تا بروستر یک فرصت خوب را برای به تساوی کشیدن بازی، از دست بدهد. در ادامه بازی، آبی آسمانی ها بازی را کنترل کردند و در نهایت با همان یک گل، سه امتیاز خارج از خانه را دشت کردند. آن ها با این برد یازده امتیازیش دند و با یک بازی کمتر، در رده هفتم قرار گرفتند. آن ها در هفته جاری باید در غالب لیگ قهرمانان به مصاف المپیاکوس بروند و هفته بعد نیز باید طی یک دیدار حساس به مصاف لیورپول بروند. شفیلدیونایتد نیز با یک امتیاز در رده نوزدهم جدول قرار گرفته است.

تیم لمپارد روی نوار پیروزی؛ قربانی جدید برنلی بود!
آبی های لندن که روند رو به رشدی را طی می کنند، موفق شدند در هفته هفتم لیگ برتر از سد میزبان خود یعنی برنلی با سه گل بگذرند و یک پیروزی پرگل دیگر به دست بیاورند. پیش از این نیز آن ها موفق شدند با چهار گل کراسنودار را در لیگ قهرمانان شکست دهند. بازی را میزبان بهتر آغاز کرد و صاحب یک موقعیت تک به تک هم شد ولی ضربه چیپ بارنز روی سقف دروازه مندی قرار گرفت تا بازی بدون گل ادامه یابد. پس از این اتفاق، شوکی به بازیکنان چلسی آغاز شد و آن ها نبض بازی را در اختیار گرفتند. از آن به بعد این تیم لمپارد بود که حملات زیادی را روی دروازه برنلی انجام داد تا اینکه بالاخره در دقیقه بیست و ششم به گل رسید. پس از یک کار تیمی، تامی آبراهام توپ را رو به بریون برای حکیم زیاش کاشت و او موفق شد با یک شوت زمینی و البته واکنش ضعیف نیک پوپ، دروازه برنلی را باز کند. تیم چلسی در پایان نیمه اول، تا آستانه زدن گل دوم هم رفت اما ضربه ورنر از بالای دروازه به بیرون رفت تا نیمه اول با همان یک گل به پایان برسد. در آغاز نیمه دوم نیز چلسی تیم برتر میدان بود و به حریف خود اجازه عرض اندام نمی داد. بازی خوب لندنی ها به نتیجه رسید و گورت زوما موفق شد روی ارسال دقیق میسون مونت از کرنر، کل دوم تیمش را به ثمر برساند. این گل باعث شد تا برنلی جلو بکشد و در ضد حملات آسیب پذیر باشد. همین اتفاق هم افتاد و تیم میهمان گل سوم را هم به ثمر رساند. حکیم زیاش با پاس زیبای خود، ورنر را در موقعیت تک به تک قرار داد و این مهاجم آلمانی نیز با یک بغل پای دقیق، نتیجه را سه بر صفر کرد. این نتیجه تا پایان باز پابرجا ماند تا آبی های لندن روند خوب خود را ادامه دهند. از نکات قابل توجه نیز کلین شیت ادوارد مندی بود. او پس از پیتر چک، به دومین دروازه بان در تاریخ چلسی تبدیل شد که در سه بازی ابتدایی خود در لیگ برتر، سه کلین شیت انجام می دهد. شاگردان لمپارد با این پیروزی دوازده امتیازی شدند و به رتبه چهارم جدول صعود کردند. برنلی نیز با یک امتیاز در قعر جدول باقی ماندند.

لیورپول باخت را با برد عوض کرد و صدرنشین شد!
تیم لیورپول برای رسیدن به صدر جدول در هفته هفم، میزبان وستهام بود. لیورپول بازی را مالکانه آغاز کرد و موقعیت های بیشتری خلق کرد، اما این تیم وستهام بود که از تک موقعیت خود گل ساخت. پابلو فورنالس، هافبک اسپانیایی تیم وستهام با یک شوت دقیق، توپ را به گوشه دروازه آلیسون فرستاد تا تیمش را پیش بی اندازد. لیورپول تلاش های زیادی برای گلزنی کرد تا اینکه در دقیقه چهل و دوم محمد صلاح با هوشمندی یک پنالتی گرفت. خود او پشت ضربه قرار گرفت و توپ را محکم به وسط دروازه کوبید تا بازی را مساوی کند. این نتیجه تا پایان نیمه اول تغییر نکرد و دو تیم با تساوی یک بر یک به رختکن رفتند. نیمه دوم را میهمان بهتر آغاز کرد. این تیم چند موقعیت خوب برای گلزنی داشت اما آن ها را از دست داد. کلوپ برای تغییر روند تیمش، دقیقه هفتاد شقیری و ژوتا را به جای کورتیس جونز و فیرمینو به زمین فرستاد. یک ربع بعد این دو تعویض زهر خود را ریختند. ژردان شقیری با یک پاس زمینی و هوشمندانه توپ را به پشت مدافعین وستهام فرستاد و ژوتا هم که در موقعیت تک به تک بود، توپ را به گل تبدیل کرد تا تعویض های کلوپ، طلایی شوند. پس از این گل تغییری در نتیجه بازی اسجاد نشد و لیورپول یک سه امتیاز شیرین را به دست آورد. وستهام با این شکست هشت امتیازی باقی ماند و چهاردهم شد. لیورپول نیز با شانزده امتیاز به صدر جدول صعود کرد.

فتح اولدترافورد پس از چهارده سال!
دو تیم آرسنال و منچستریونایتد در هفته هفتم به مصاف یکدیگر رفتند. بازی به میزبانی منچستر بود و آخرین باری که آرسنال در اولدترافورد موفق به پیروزی شد بود، در سال 2006 بود. بازی را تیم میهمان بهتر آغاز کرد و چندین موقعیت خطرناک نیز ایجاد کرد. یکی از حساس ترین صحنه های نیمه اول، شوت ویلیان بود که با سایش روی تیر افقی دروازه، به بیرون رفت. منچستر نیز یک موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کرد. پاس رو به جلوی رشفورد به گرینوود رسید و او نیز از زاویه بسته توپ را روانه دروازه کرد که لنو مانع شد. در حالی که آرسنال بهتر بازی کرد، نیمه اول بدون گل به اتمام رسید. شرایط در نیمه دوم نیز تغییری نکرد. بازهم توپچی ها توپ و میدان را در اختیار داشتند و منچستر چشم به  حملات دوخته بود. در حالی که بازی گره خورده بود و دو تیم به یکدیگر راه نمی دادند، برخورد بیرین با پوگبا در محوطه جریمه.پنالتی تشخیص داده شد تا آرسنال فرصت خوبی برای جلو افتادن به دست بیاورد. پوگبا بازی ضعیف خود را به پنالتی که داد، تکمیل کرد. پیر امریک اوبامیانگ پشت ضربه قرار گرفت و با فریب دخیا گل اول تیمش را به ثمر رساند. پس از این گل منچستر سر و پا حمله شد و سولسشر می خواست با فرستادن کاوانی و فن ده بیک به زمین، مانع شکست تیمش شود. اما بازی تدافعی خوب آرسنال، اجازه گلزنی نداد تا این تیم پس از چهارده سال در اولدترافورد به پیروزی برسد. با نتیجه ای که رقم خورد، تیم منچستر با یک بازی کمتر و هفت امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار گرفت تا عملکرد ضعیف خود را تداوم ببخشد. شاگردان آرتتا نیز با دوازده امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفتند.

در دیگر بازی های حساس نیز، استون ویلا چهار بر سه برابر ساوتهمپتون شکست خورد. اورتون در ادامه روند ضعیف خود، دو بر یک به نیوکاسل باخت و تاتنهام نیز در شب گلزنی.گرت بیل دو بر یک بر برایتون غلبه کرد. با این نتایج، لیورپول با شانزده امتیاز اول است. تاتنهام با چهارده امتیاز در رده دوم است و تیم های اورتون، ساوتهمتون و استون ویلا نیز با سیزده امتیاز، سوم تا پنجم هستند. امشب نیز لسترسیتی و لیدزیونایتد به مصاف یکدیگر می روند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =