۳ نشریه دانشجویی واحد گرگان مجوز فعالیت گرفت/ تولید محتوای فرهنگی در کانون رسانه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان از اعطای مجوز به فعالیت 3 نشریه دانشجویی این دانشگاه خبر داد.

سیدرضا موسوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که فعالیت‌های فرهنگی به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها نباید متوقف شود بلکه باید نحوه انجام آن براساس شرایط فعلی تغییر پیدا کند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های اصلی معاونت فرهنگی واحد گرگان، ساماندهی و فعالسازی کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی و همچنین استفاده از ظرفیت‌ آن‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی است. خوشبختانه در این مدت ارتباط خوبی با بسیج اساتید و بسیج دانشجویی داشتیم و توانستیم از ظرفیت‌ها آن در فعالیت‌هایی مانند رزمایش کمک مومنانه به خوبی استفاده کنیم.

موسوی ادامه داد: فعالیت کانون‌های دانشجویی مهدویت، رسانه و هلال احمر و همچنین دو هیئت مذهبی وابسته به دانشگاه، همچنان تداوم دارد؛ کانون مهدویت هر دو هفته یک بار، برنامه سه شنبه‌های مهدوی را به صورت مجازی و حضوری با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند. این برنامه به صورت زنده از طریق اینستاگرام دانشگاه پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد گرگان با تاکید بر لزوم انجام فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی تصریح کرد: حدود 2 ماه است که به دنبال تدوین برنامه‌ای دقیق برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی هستیم. در همین راستا جلسات متعددی با معاونان فرهنگی واحدهای استان، دانشجویان گروه سخت افزار و نرم افزار و کانون‌های دانشجویی برگزار کردیم تا برنامه‌های فرهنگی را به نحو مطلوبی در فضای مجازی ساماندهی کنیم.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه و شورای هماهنگی معاونان فرهنگی واحدهای استان، صفحه‌ای در اینستاگرام با عنوان «نگاه آزاد313» راه‌اندازی شده که طراحی لوگو و دیزاین آن در حال انجام است و به زودی رونمایی خواهد شد. می‌توانیم ادعا کنیم بالای 40 درصد محتوای فرهنگی ما در فضای مجازی، به صورت اختصاصی توسط کانون عکس و رسانه دانشگاه تولید می‌شود به طوری که در مناسبت‌های مختلف از جمله محرم، اربعین، میلاد پیامبر اکرم(ص) و... روزانه نزدیک به 8 کار تولیدی داشته‌ایم.

موسوی با اشاره به فعالیت کانون رسانه واحد گرگان گفت: این کانون جلسات هفتگی خود را به صورت منظم و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‎کند؛ آموزش گویندگی و نویسندگی و انجام کارهای گرافیکی مانند طراحی لوگو، از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این کانون محسوب می‌شود که دانشجویان می‌توانند در آن شرکت داشته باشند. برنامه ما این است که دانشجویان فعال در کانون‌ رسانه واحدهای آزادشهر، علی آباد و بندر گز در مناسبت‌های مختلف، تولید محتوای فرهنگی از جمله طراحی لوگو، پادکست صوتی، کلیپ و... را داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد گرگان برگزاری وبینارهای متعدد با موضوعات مختلف را یکی از فعالیت‌های مهم این واحد دانشگاهی طی ماه‌های گذشته دانست و عنوان کرد: تمامی جلسات استانی از جمله شورای هماهنگی معاونان فرهنگی استان و شورای فرهنگی استانی به صورت منظم هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود و هیچ گونه وقفه‌ای در کار نداشته‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت نشریات دانشجویی خاطرنشان کرد: درحال حاضر 3 نشریه دانشجویی «تلنگر»، «هشتگ» و «طوبی» مجوز فعالیت گرفته‌اند که یکی از آن‌ها، 3 شماره از نشریه خود را به مرحله چاپ رسانده است. باتوجه به تاکیدات معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد، کلیه نشریات دانشجویی به صورت مجازی بارگزاری خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1079731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =