جزئیات افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی/ تصمیم نهایی با هیئت امنای استانی است

سخنگوی دانشگاه آزاداسلامی گفت: تصمیم‌گیری در خصوص افزایش شهریه به هیئت‌های امنای استانی واگذار شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛‌  احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص میزان افزایش شهریه دانشجویان در سال جدید تحصیلی گفت: در سال ۹۹ تورم در کشور حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته و اداره دانشگاه نیز در همین کشور و با تورم بسیار زیاد باید انجام شود و باید ساختار دانشگاه از خرید لوازم تحصیلی تا فراهم کردن زیرساخت آموزش باید انجام شود.

وی افزود: زیر ساخت های آموزش فضای مجازی را نداشتیم و باید زیر ساختی آماده می شد که به یک میلیون دانشجو بتواند خدمات ارائه دهد که این مسئله هزینه بردار بود، همچنین قبل از شرایط کرونایی دانشگاه آزاد از مراکز تفریحی و ورزشی گرفته تا سایر موارد درآمدهایی را داشت که این کسب و کارها تعطیل شده و بیش‌از هزار میلیارد تومان دانشگاه آزاد اسلامی متضرر شد اما به خاطر این شرایط هیچ کدام را به دانشجو منتقل نکردیم.

حیدری اضافه کرد: امسال هیئت رئیسه دانشگاه برعکس این موضوع تصمیم گرفتند و افزایش، کاهش یا ثابت ماندن شهریه‌ها به هیئت امنای استانی واگذار شد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد ۴۰۰ واحد در سراسر کشور دارد و هیئت امنای استانی راحت تر تشخیص می‌دهند چه مبلغی باید به شهریه اضافه شود و اختیار داده شد که برای دروس در شهرهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اضافه کرد: علاوه بر این تصمیمات شهریه بسیاری از رشته ها افزایشی نداشت و حتی برخی از رشته‌ها کاهش شهریه و در برخی افزایش شهریه داشته است. به دلیل شرایط کرونایی در ترم جدید ۶ واحد رایگان ترم قبل را به دانشجویان ارائه دادیم و هیچ مبلغی از دانشجویان دریافت نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: موضوع دیگر کلاس های عملی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها است که در این شرایط هر کلاس ۳ یا ۴ گروه تقسیم شدند؛ اما هیچ گونه هزینه اضافه تز دانشجویان دریافت نشد در صورتی که هزینه این کلاس‌ها سه برابر شده است.

حیدری افزود: در این شرایط با بانک‌های عامل، صندوق رفاه ابلاغ شده که وام‌های دانشجویی قرض الحسنه به دانشجویان پرداخت کنند و به تمامی واحدها ابلاغ شده که شهریه ها را به صورت اقساطی از دانشجویان دریافت کنند و برای اولین بار امسال دانشجویان به دلیل‌ شرایط کرونایی تنها با پرداخت بخشی از شهریه ثابت توانستندثبت نام کنند و اینها شرایطی است که دانشگاه آزاد برای دانشجویان فراهم کرده است.

وی بیان کرد: این شرایط در صورتی است که دانشگاه آزاد بودجه دولتی ندارد و با این دانشگاه مانند یک بنگاه اقتصادی برخورد می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد در خصوص شهریه دانشجویان رشته روانشناسی یادآور شد: این رشته به گروه پزشکی منتقل شده؛ اما تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مجوز جذب دانشجو در این رشته را دارند و ساختار دانشگاه آزاد از یکدیگر جدا نیست.

حیدری  در پایان خاطرنشان کرد: چه رشته‌های پزشکی و چه غیر پزشکی شهریه آنها توسط هیئت امنای استانی تعیین می شود و غیر از آنها کسی تصمیم گیرنده در این خصوص نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =