برنامه هفته دوم لیگ برتر فوتبال آماده است

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت که برنامه هفته دوم لیگ برتر فوتبال آماده است،‌ اما پس از پایان بازی‌های هفته اول رقابت‌ها اعلام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سهیل مهدی درباره لغو دیدار تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و پیکان و اینکه گفته شد این تصمیم به دلیل ابتلای بازیکنان یکی از این تیم‌ها به کرونا گرفته شده است، گفت: اینگونه نیست و مجموعه شهر (آبادان)، شرایط آمادگی خود را در نامه‌ای به ما اعلام کردند و به دلیل ناآماده بودن شرایط بازی را به تعویق انداختیم تا بتوانند شرایط میزبانی را فراهم کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تمهیداتی برای عدم ابتلای بازیکنان تیم‌ها به کرونا اندیشیده شده است یا خیر، تصریح کرد: بله، ما آیین‌نامه را بر اساس دستورالعمل بهداشتی به‌روزرسانی کردیم. فصل گذشته ما و تیم‌ها تجربه مقابله با این مشکل را نداشتیم، اما اکنون تیم‌ها خیلی چالاک‌تر شدند. کنترل موارد بهداشتی و آموزش بازیکنان خیلی بهتر بوده و از باشگاه‌ها تشکر می‌کنم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال با بیان اینکه موارد کنترلی به‌روز شده و محوطه‌های ورزشگاه‌ها تقسیم‌بندی شده‌اند، خاطرنشان کرد: فقط افرادی که تست‌های کرونا را گذرانده‌اند می‌توانند بیایند و بازی‌ها اگر ۱۱ به اضافه ۵ بازیکن غیرمبتلا به کرونا داشته باشیم، بازی برگزار می‌شود. خواستیم کاری کنیم که همه چیز منصفانه باشد و کم و زیاد بودن بازیکنان روی درصدها تأثیری نداشته باشد. به همین خاطر دیگر درصدها کنار رفت.

مهدی در مورد مراجع آزمایش کرونا گفت: مراجع معتبر مورد تأیید وزارت بهداشت را برای آسانی کار تیم‌ها اعلام کردیم. اگر ابتلایی صورت بگیرد و دو تست مثبت همزمان داشته باشیم، کمیته ایفمارک یا ستاد مبارزه با کرونا وارد عمل می‌شود و اعتبار تست‌ها را ارزیابی می‌کند.

وی افزود: برای تیم‌ها دو فرصت دیگر اعلام کردیم. یکی درخصوص بازیکنان ذخیره که اعلام کردیم هر تیم می‌تواند به‌جز هفت نفر قبلی، دو بازیکن زیر ۲۱ سال دیگر اضافه کنند و حالا هر تیم می‌تواند ۹ بازیکن از جمله بازیکن بزرگسال به لیست خود بیفزایند. این موضوع دست تیم‌ها را باز می‌گذارد. همچنین طبق سال‌های گذشته، تیم‌هایی که آکادمی مورد تأیید داشته باشند، می‌توانند ۳۰ بازیکن امید و جوانان به لیست خود اضافه کنند. این موضوع مزایای زیادی برای تیم‌ها دارد.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ضمن تمجید از این قانون اظهار داشت: در این گرانی قراردادها، باشگاه‌ها می‌توانند بازیکنانی جوان و با هزینه پایین‌تر وارد لیست کنند و اگر ابتلا به کرونا داشته باشند، این بازیکنان به تیم‌ها کمک می‌کنند. گاهی پنجره نقل و انتقالاتی تیم‌ها بسته می‌شود که ۳۰ بازیکن آکادمی کنار دست سرمربی است و او می‌تواند از آنها استفاده کند.

مهدی درخصوص برگزاری دیدار سایپا و پرسپولیس در ورزشگاه پاس قوامین گفت:‌ این ورزشگاه سال‌ها میزبان مسابقات بین‌المللی است و جایگاه دوربین‌های آن کاملاً استاندارد است. می‌توانیم پوشش خوب تصویربرداری داشته باشیم.

وی درباره عدم حضور خبرنگاران در ورزشگاه‌ها تصریح کرد: مردم خوب خود را روی سکوها نداریم و نمی‌توانیم گرمی و نشاط را به آنها تقدیم کنیم. به همین خاطر به اصحاب رسانه نیاز داریم تا کنار ما باشند و به کمک آنها، فوتبال را به خانه‌ها ببریم. من طرفدار حضور خبرنگاران در ورزشگاه هستم و در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم. اگر این موضوع در این هفته عملی نشود، تلاش می‌کنیم روند افزایشی خبرنگاران را از هفته دوم لیگ برتر داشته باشیم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درخصوص زمان اعلام برنامه هفته‌های بعدی لیگ برتر خاطرنشان کرد: امروز و فردا که مسابقات هفته اول را برگزار کنیم، برنامه هفته بعد را  اعلام خواهیم کرد. این برنامه آماده است و منتظریم این هفته را رد کنیم تا مشکلی نباشد.

مهدی درخصوص اینکه بهتر است تعداد بیشتری از بازی‌های یک هفته به صورت غیرهمزمان برگزار شود، گفت: نهایت تلاش خود را در این راستا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =