پیروزی بایدن یعنی انتخابات در اسرائیل

عضو ارشد ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی ضمن قدردانی از موضع نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حمایت از تل‌آویو، اما گفت که پیروزی او برای این رژیم دردسرساز خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بعد از ابراز نگرانی‌های مقامات و تحلیلگران مختلف رژیم صهیونیستی از احتمال پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اکنون یک عضو ارشد کابینه درباره احتمال کشیده شدن فلسطین اشغالی به انتخابات سراسری جدید در صورت پیروزی بایدن هشدار داد.

این مقام ارشد که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با «میدیا لاین» گفت: «اگر بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز اعلام شود، باعث تسریع در انتخابات جدید در اسارئیل می‌گردد».

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» به نقل از این مصاحبه، مقام مذکور در این باره توضیح داد: «درب کاخ سفید [ترامپ] به روی نتانیاهو باز است. اما او دیگر چنین روابط محکمی را با کاخ سفید بایدن نخواهد داشت. برای نتانیاهو راحت‌تر خواهد بود که [انتخاباتی برگزار کند و بعد از آن] ضمن داشتن کابینه‌ای راست‌گرای افراطی در مقایسه با کابینه میانه کنونی، با کاخ سفید بایدن تعامل داشته باشد».

بر این اساس، عضو ارشد کابینه نتانیاهو که نماینده کنست نیز هست، ادامه داد: «مسائل مربوط به فلسطینی‌ها در کرانه باختری، با وجود یک رئیس‌جمهور دموکرات [در آمریکا] متفاوت خواهد بود. نتانیاهو از طریق یک کابینه راست‌گرای افراطی، با گفتن این جمله که "من میانه‌روترین فرد در این کابینه هستم اما نمی‌توانم درخواست شما را انجام دهم" راحت‌تر می‌تواند با رئیس‌جمهور دموکراتی کنار بیاید».

وی همچنین تصریح کرد که در صورت رئیس‌جمهور شدن بایدن در آمریکا، منطقه غرب آسیا شاهد رهبری متفاوتی در ایالات متحده خواهد بود.

پیش از این نیز «آریه درعی» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی گفته بود برای پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری دعا می‌کند زیرا پیروزی نامزد حزب دموکرات به نفع ایران است. 

در حال حاضر، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات ۲۶۴ رأی الکترال کسب کرده و برای رسیدن به کاخ سفید تنها به ۶ رأی الکترال دیگر نیاز دارد. دونالد ترامپ ۲۱۳ رأی الکترال دارد و برای پیروزی باید آرای الکترال تمامی ایالت‌های کلیدی باقی‌مانده به علاوه ایالت نوادا را ببرد. 

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1079938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =