ایجاد موج‌های فرهنگی با برگزاری جشنواره «از حماسه تا حماسه»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: ایجاد موج‌های فرهنگی و تاثیرگذاری بر افراد جامعه در فضای مجازی بسیار مهم بوده که خوشبختانه با راه‌اندازی «جشنواره از حماسه تا حماسه» بستر ایجاد موج و نشاط در کشور توسط دانشگاهیان آزاد اسلامی فراهم شده است.

محسن فلاح‌راد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه اکثر فعالیت‌های این واحد دانشگاهی بر بستر پرورش و تربیت دانشجویان و افزایش نفوذ فرهنگی و تاثیرگذاری اجتماعی، علمی و اقتصادی انجام می‌شود، اظهار کرد: پرورش و تربیت دانشجویان، به عنوان نیروهای آینده انقلاب و اجازه دادن به آنها برای کسب مهارت و تجربه در دانشگاه  یکی از این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به افزایش نفوذ فرهنگی و تاثیرگذاری اجتماعی گفت: تجربه نشان داده، می‌توان با توسعه و رشد کانون‌ها، تشکل‌ها، هیئت‌های مذهبی و بسیج به اهداف مورد نظر دست یافت. دانشجویان با کسب تجربه در دانشگاه به‌ عنوان آیینه‌ای از جامعه، علاوه بر تاثیرگذاری و جریان‌سازی خود را برای آینده کشور آماده می‌کنند.

فلاح‌راد ادامه داد: در کنار این اهداف، برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدتی نیز نظیر کمک به محرومان جامعه، مبارزه با ویروس کرونا، انجام فعالیت‌های اثرگذار در فضای مجازی و مبارزه با بدعت‌ها و روشنگری حقایق و وقایع در حال انجام است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اضافه کرد: ایجاد موج‌های فرهنگی و تاثیرگذاری بر افراد جامعه در فضای مجازی بسیار مهم است، خوشبختانه با راه‌اندازی «جشنواره از حماسه تا حماسه» بستر ایجاد موج و نشاط در کشور توسط دانشگاهیان آزاد اسلامی فراهم شده است. در حال تشویق کانون‌ها و دانشجویان به حضور موثر و تولید محتوا در فضای مجازی هستیم.

فلاح‌راد گفت: در دسترس و به روز بودن، عدم محدودیت زمانی و مکانی در استفاده از امکانات از عمده مزایای فضای مجازی است. به طور یقین اگر فعالیت‌ها روی مباحث کلیدی و مثبت باشد، منجر به توسعه عدالت اجتماعی، شفاف‌سازی و توزیع عادلانه دانش و اطلاعات می‌شود. اما این فضا ایرادهای قابل توجهی دارد.

وی یکی از مهم‌ترین ایرادها  را امکان حضور افراد با هویت غیر واقعی عنوان کرد و گفت: حجم اطلاعات زیاد و گاهی نادرست و فعالیت آسان معاندان و مخالفان کشور و نظام در تولید محتوا به صورت انبوه و منسجم در فضای مجازی می‌تواند منجر به تخریب و شیوع اخبار جعلی در این فضا ‌شود.  

فلاح‌راد تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه دانشگاهیان و دوستداران کشور و نظام آن است که در این فضا فعال بوده و با تولید محتوای جذاب و قابل استفاده، بتوانند تاثیرگذاری مخالفان را در فضای مجازی کمرنگ‌تر کرده و در دستان خود داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اضافه کرد: با توجه به وضعیت کرونا در کشور، استان گیلان و شهرستان لاهیجان فعلاً امکان برگزاری مراسم برای دانشجویان جدیدالورود به صورت حضوری وجود ندارد و برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد که در آن اعضای هیئت رئیسه و مسئولان به تشریح اهداف و شرح وظایف حوزه‌های تحت مسئولیت خود خواهند پرداخت.

وی از نام‌گذاری ساختمان دانشکده علوم انسانی به نام قهرمان مبارزه با استکبار و سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به مناسبت روز 13 آبان خبر داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در مورد رزمایش کمک مومنامه گفت: تاکنون 3 مرحله کمک مومنانه در واحد لاهیجان انجام شده است که در این 3 مرحله نزدیک به ۳۰۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی از دانشگاهیان و مومنان در سطح استان و شهرستان جمع آوری شده و در اختیار محرومان قرار گرفته است. در آخرین مرحله نیز بیش از ۲۰۰ بسته مواد غذایی آماده و در سطح شهرستان بین محرومان توزیع شد.

فلاح‌راد اضافه کرد: چهارمین گام آن نیز با محوریت بسیج دانشجویی در حال انجام  و هدفگذاری است که در این مرحله مواد ضد عفونی کننده و ماسک تهیه  و در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =