گرانیِ پوشش اسلامی یکی از چالش‌های حجاب در جامعه است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند گفت:اکنون در شرایط سخت اقتصادی یکی از هزینه‌های اصلی یک دانشجو و بانوی محجبه، فراهم کردن البسه اسلامی است که باید اذعان کرد قیمت این نوع از لباس‌ها بسیار متورم شده است.

زهرا حیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه اجرای آیین‌نامه آراستگی و شئون رفتاری که در سال‌های گذشته ابلاغ شده است، اظهار کرد: درج و پیش‌بینی بعضی از مصادیق در این آیین‌نامه، جلوه و صورت مطلوبی در اجرا برای دانشگاه و معاونت فرهنگی ندارد و اثرگذار نیز نخواهد بود.

وی افزود: اکنون در شرایط سخت اقتصادی یکی از هزینه‌های اصلی یک دانشجو و بانوی محجبه، فراهم کردن البسه اسلامی است که باید اذعان کرد قیمت این نوع از لباس‌ها بسیار متورم شده است. کوتاهی بسیاری از دستگاه‌های مرتبط و سازوکارهای حوزه البسه اسلامی عملاً مانعی بزرگی برای تشویق و ترغیب دانشجویان و تحقق آیین‌نامه شئون رفتاری به‌شمار می‌رود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند بیان کرد: به همان اندازه که آیین‌نامه‌های پیگیری و نظارت تدوین می‌شود، بهتر است توجه ویژه‌ای نیز در تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی و تضمین اجرایی در اولویت قرار بگیرد. بسیاری از البسه‌های موجود در بازار دور از معیارهای اسلامی و آیین‌نامه‌های دانشگاهی است و این موضوع اجرای بندهای آراستگی را سخت و دشوار می‌کند.

حیرانی با ابراز امیدواری برای اصلاح و عملیاتی کردن آیین‌نامه آراستگی و شئون رفتاری در سطح سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: براساس جلساتی که معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برگزار شده و با عنایت به اهتمام شخص معاون دانشگاه برای اجرایی کردن این آیین‌نامه، امیدواریم که کاستی‌های آیین‌نامه برطرف و نقاط ضعف آن رفع شود.

وی ادامه داد: دانشجویی در دانشگاه‌ها وجود ندارد و عملاً اجرای این آیین‌نامه ممکن نیست ولی همین شرایط کرونایی را می‌توان فرصتی برای اصلاح سازوکارها و رفع عیوب و کاستی‌های آیین‌نامه تلقی کرد و بازنگری‌های لازم در این سند صورت بگیرد و آزمون و خطاها در زمان حضور دانشجویان با حداقل برسد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند خاطرنشان کرد: اجرای دقیق و هوشمندانه آیین‌نامه آراستگی و شئون رفتاری از ضرورت‌های کار است. بسیاری از مواقع دیده شده که اجرای نامطلوب آیین‌نامه‌ها ضربه اصلی را به مقوله حجاب و پوشش دانشجویان وارد کرده و عملاً همه زحمات را زیر سوال برده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =