۳۰۰۰ دانش آموز اوتیسمی در سطح کشور داریم

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: ۳۰۰۰ دانش آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را می طلبد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سید جواد حسینی در دهمین  گفت و گوی  هفته که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و مدیران ٧۶٠ منطقه آموزش و پرورش کشور و بر بستر شبکه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به زمینه های همکاری وزارت های آموزش و پرورش و بهداشت اظهار کرد: بیشترین زمینه های همکاری بین دو وزارتخانه وجود دارد چرا که به لحاظ ساختار معاونت سلامت، شورای هماهنگی سلامت استان ها، مدارس مروج سلامت، نیروی انسانی مربی بهداشت و طرح های مشترک بهداشت و سلامت را در هر دو وزراتخانه داریم که پیوندها را عمیق تر می کنند.

وی افزود: همکاری این دو وزارتخانه می‌تواند کمیت و کیفیت طرح ها را بیشتر کند و جنبه الگویی برای سایر نهادها داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سبک زندگی باید در مدارس پیگیری شود، گفت: کرونا موضوعی بسیار پیچیده است که تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار و سبک زندگی را تغییراتی داده است.

حسینی با اشاره به  طرح مداخلات به هنگام طلایی تصریح کرد: اگر مداخلات به هنگام باشد معلولیت پنهان به معلولیت آشکار تبدیل نمی شود و این طرح با جدیت به عنوان بسته تحولی پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح شناسایی مرحله اول است که در دوران پیش دبستانی و دبستان انجام می‌گیرد و امسال ٩٩درصد با به کارگیری ٢٠هزار نیروی انسانی شناسایی محقق شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش  استثنایی در ادامه گفت: باید از بدو تولد این شناسایی ها صورت بگیرد و متاسفانه بین طرح ها و غربالگری ها هماهنگی نیست و درخواست می کنیم تا داده ها به هنگام و به موقع بین دو وزارتخانه انتقال داده شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسینی با اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: ۳۰۰۰ دانش آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان  بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را می طلبد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =