کانون فرهنگی و دانشجویی «رضوانه» در مجتمع مادران تشکیل شد

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: یکی از برکات جشنواره «از حماسه تا حماسه»، تشکیل و راه‌اندازی کانون فرهنگی و دانشجویی «رضوانه» در مجتمع ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) بوده است.

علی شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جزئیات برگزاری جشنواره مجازی «از حماسه تا حماسه» در دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام خمینی(ره) اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین بار در بستری متفاوت پیش‌بینی و پیاده‌سازی شده است. جشنواره «از حماسه تا حماسه» با هدف تشکیل یک شبکه اثرگذار مجازی و فرهنگی بین دانشگاهیان و شناسایی فعالان عرصه فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره‌های مجازی در نزدیک کردن افکار، کانون‌های فکر و اثرگذار دانشجویی در بستر فضای مجازی کمک بسیار بزرگی می‌کند. دانشجویان، استادان و کارکنانی که دغدغه‌هایی نسبت به جامعه و موضوعات مربوط به دانشگاه دارند و به فکر بهبود فضای فرهنگی و افزایش اثرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه هستند می‌توانند در این جشنواره حضور پیدا کرده و آثار خود را براساس دستورالعمل ابلاغی در فضای مجازی منتشر کنند.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) بیان کرد: این جشنواره یکی مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی است که به‌صورت یکپارچه در حال برگزاری است. استفاده از ظرفیت‌ها وایده‌ها پیرامون وقایع مهم و مناسبت‌های این بازه زمانی از مهم‌ترین دستاورد این جشنواره تلقی می‌شود. همه واحدهای دانشگاهی با استفاده از یک هشتگ و کلید واژه واحد می‌توانند جریان‌سازی موثری در فضای مجازی ایجاد کنند.

شهابی با اشاره به الگوها و شیوه‌های جریان‌سازی در فضای مجازی مبتنی بر ظرفیت دانشگاهیان عنوان کرد: این جشنواره از حماسه دفاع مقدس(31 شهریور ماه) آغاز می‌شود و با حماسه‌هایی چون اربعین حسینی، 13 آبان، 16 آذر و حماسه 22 بهمن و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ادامه دارد. ضروری است تولید محتوای مجازی در پیرامون این حماسه‌های ملی و مذهبی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: تلاش شده با تقویت و فعال کردن ظرفیت کانون‌های فرهنگی و دانشجویی به‌عنوان بازوهای اصلی فضای فرهنگی دانشگاه، جمع پویایی از فعالان فضای مجازی و فعالان فرهنگی را گردهم بیاوریم. اکنون بیش از 30 نفر از این فعالان به صورت مستمر درحال پیگیری تولید و انتشار محتوای تولیدی در فضای مجازی هستند. واحد دانشگاهی یادگار امام خمینی(ره) یکی از واحدهای پیش‌رو در خصوص راهبری این جسنواره در استان تهران به‌شمار می‌رود.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) تصریح کرد: این واحد دانشگاهی به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط ممتاز فرهنگی به دلیل قرارگیری در مجاورت مرقد مطهر امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و همسایگی با فضای مذهبی حضرت شاه عبدالعظیم حسنی(ع) نسبت به سایر واحدهای دانشگاهی امتیازاتی برتری داشته و در فعالیت‌های فرهنگی پیش‌رو و پیشگام است و اثرگذاری فرهنگی قابل توجهی در منطقه شهرری ایفا می‌کند.

شهابی گفت: برای تقویت شبکه دانشجویی و عوامل اثرگذار در فضای مجازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی مستمری در وب سایت واحد دانشگاهی یادگار امام خمینی(ره)، گروه‌های دانشجویی، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های کانون‌های فرهنگی و فضای مجازی گروه‌های آموزشی منعکس شده است. استادان و کارکنان نیز از طریق پیام‌هایی در سامانه‌های دانشگاهی(کارتابل اداری) از برگزاری این جشنواره مطلع شده‌اند.

وی تشریح کرد: یکی از برکات جشنواره «از حماسه تا حماسه»، تشکیل و راه‌اندازی کانون فرهنگی و دانشجویی «رضوانه» در مجتمع ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) بوده است. باتوجه به اینکه واحد یادگار امام خمینی(ره) بیشترین تعداد شهید را در راه هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم را تقدیم کرده، مسابقات و همایش‌های بسیاری را در راستای حماسه‌های ملی و مذهبی برگزار کرده‌ایم.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) بیان کرد: هفت رویداد فرهنگی با عنوان «روبراه شو» پیرامون حماسه‌های کشور تا پایان سال پیش‌بینی شده که در جزئیات آن به‌زودی اعلام خواهد شد. برنامه‌های بسیار ویژه‌ای نیز برای بزرگداشت روز دانشجو پیش رو خواهیم داشت که سعی می‌کنیم در بسترهای مجازی و نیمه حضوری با رعایت پروتکل‌ها برگزار کنیم. سه ضلع اصلی(دانشجویان، استادان و کارکنان) دانشگاه در این جشنواره پایِ درس حماسه‌های کشور خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =