بایدن یک مقام برکنار شده توسط ترامپ را به عنوان رئیس کارگروه کرونا انتخاب کرد

نامزد حزب دموکرات و مدعی پیروزی در انتخابات آمریکا یکی از مقامات برکنار شده بخش بهداشت و درمان ارتش را به عنوان رئیس کارگروه مبارزه با ویروس کرونا در دولت خود انتخاب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات مدعی پیروزی در انتخابات آمریکا، «ویوک مورتی» یکی از مقامات ارشد سابق در ارتش را به‌عنوان یکی از روسای کارگروه ویژه مبارزه با کرونا در دولتش انتخاب کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «کیت بدینگفیلد» معاون مدیر کارزار انتخاباتی بایدن در مصاحبه‌ای گفت، مورتی در کنار «دیوید کسلر» کمیسیونر سابق سازمان غذا و داروی آمریکا قرار است کارگروه ۱۲ نفره مبارزه با کرونا را رهبری کنند.

بدینگفیلد افزود: «این دو نفر از ماه مارس (فروردین) ، در کارزار انتخاباتی بایدن به عنوان مشاور امور مربوط به شیوع ویروس کرونا فعالیت داشته‌اند».

به گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، علاوه بر این دو، «مارسلا نانز اسمیت» استاد دانشگاه ییل آمریکا نیز به این کارگروه ملحق خواهد شد.

بایدن قرار است امروز (دوشنبه) به صورت رسمی تشکیل این کارگروه را که پیش‌تر وعده تشکیل آن را داده بود اعلام کند.

بدینگفیلد در ادامه گفت:‌ «او (بایدن) کار دولت انتقالی را از اول هفته (دوشنبه) آغاز خواهد کرد. او تماس‌هایی خواهد داشت و برای مردم آمریکا اطلاع رسانی خواهد کرد که چگونه به وعده‌های انتخاباتی خود عمل خواهد کرد».

ویوک مورتی در سال ۲۰۱۷ و به دستور «دونالد ترامپ» از ریاست بخش بهداشت و درمان ارتش آمریکا استعفا کرد. او یکی از منتقدان اصلی سیاست‌های دولت آمریکا در قبال کنترل شیوع ویروس کرونا طی یک سال گذشته بود.

این پزشک هندی‌الأصل، اوایل مهر ماه در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن پست» درخصوص سیاسی‌سازی واکسن کرونا و توزیع پیش از موعد آن توسط ترامپ هشدار داده و از او خواسته بود از نادیده گرفتن توصیه‌های علمی دست بردارد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1080442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =