اجرای طرح روان‌سنجی دانشجویان در بستر وِب و فضای مجازی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: طرح روان سنجی دانشجویان بیش از دو سال است که در این واحد دانشگاهی انجام نشده که اکنون با سطحی گسترده و بدون حضور دانشجو در دانشگاه به‌صورت تحت وب محقق خواهد شد.

سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره  برگزاری جشنواره مجازی  «از حماسه تا حماسه» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌ شرق اظهار کرد: بسیاری از کانون‌های این واحد دانشگاهی به تازگی تشکیل شده‌اند ولی براساس جلساتی که با آنها و بسیج اساتید منعقد شده، خواسته‌ایم تا حضور حداکثری در این جشنواره داشته باشند. 

وی افزود: باتوجه به شرایط خاص دوران کرونا، برای استقبال از نو دانشجویان دانشگاه تفاهمی با یکی از کتابخانه‌های آنلاین صورت گرفته که کاربری رایگان آن در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. همچنین جلسات توجیهی دانشجویان جدیدالورود به‌صورت هفتگی و با حضور معاونان رئیس واحد برای دانشکده‌های مختلف پیش‌بینی شده است‌.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق بیان کرد: دو گروه در یکی از بسترهای فضای مجازی و یک صفحه رسمی در اینستاگرام برای دانشگاه راه‌اندازی شده تا راه‌های ارتباط با دانشجویان را در فضای مجازی گسترش بدهیم. اطلاعیه‌ها و برنامه‌ها در این شبکه‌ها درج شده و همکاران معاونت فرهنگی به سؤالات دانشجویان پاسخ می‌دهند.

موسوی با اشاره به تعبیه سرویس رفت‌وآمد برای دانشجویان جدیدالورود و خانواده‌هایشان عنوان کرد: امکانات و خدمات موردنیاز برای این دسته از دانشجویان در محیط فیزیکی دانشگاه‌ و بستر وب‌سایت نیز مهیا شده است. کانون‌های فرهنگی و بسیج دانشجویی نیز غرفه‌هایی برای جذب دانشجویان ورودی جدید پیش‌بینی کرده‌اند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر روزه برنامه‌ها و قابلیت‌های فرهنگی دانشگاه را برای دانشجویان تبیین می‌کنند.

وی ادامه داد: با استفاده از قابلیت  «گوگل فرم» یک آزمایش استاندارد روان سنجی تحت وِب پیاده‌سازی شده که دانشجویان با ورود به این محیط 28 سوال روان سنجی را پاسخ می‌دهد. اطلاعات دانشجویان به صورت محرمانه در دانشگاه طبقه‌بندی می‌شود تا دانشجویانی که نیازمند هدایت و مشاوره هستند به مرکز تخصصی مشاوره امین معرفی شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق تصریح کرد: طرح روان سنجی دانشجویان بیش از دو سال است که در این واحد دانشگاهی انجام نشده که اکنون با سطحی گسترده و بدون حضور دانشجو در دانشگاه به‌صورت تحت وب محقق خواهد شد. سلامت روان دانشجویان به اندازه سلامت جسمانی آنها برای جامعه و دانشگاه اهمیت دارد و معاونت فرهنگی نیز در این راستا اهتمام جدی دارد.

موسوی گفت: تصمیم داریم برای تحلیل‌ فرم‌های روان سنجی دانشجویان از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته روانشناسی و کانون فرهنگی و تخصصی روانشناسی نیز بهره‌گیری کنیم. از آنجایی که فرم دانشجویان بدون نام و صرفاً با شماره دانشجویی ثبت می‌شود اطلاعات دانشجویان امن و محرمانه باقی می‌ماند و نتایج تحلیل‌ها به مرکز مشاوره تخصصی دانشگاه ارجاع داده می‌شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1080503

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =