اعلام آمادگی شرکت‌های بزرگ آمریکایی برای همکاری با بایدن

مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ آمریکایی اعلام کردند که آماده‌اند با جو بایدن، نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا همکاری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، گروه‌های متشکل از شرکت‌های بزرگ آمریکایی نظیر اتاق بازرگانی آمریکا با اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، هنوز شکست از جوبایدن، نامزد دموکرات، را نپذیرفته، اما به سرعت برای همکاری با بایدن اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش رویترز، نیل برادلی مقام ارشد اتاق بازرگانی آمریکا، در این باره می‌گوید: نخستین رویکرد کنگره و دولت جدید آمریکا اجرای برنامه‌های مبتنی بر زیرساخت‌ها است.

ترامپ با اقدامات گمراه‌کننده در حوزه تجارت و یا اعمال تحریم‌های غیرقابل توجیه در کنار تنبیه و مجازات لیست بلندبالای شرکت‌هایی که وی را عصبانی می‌کردند مقامات شرکت‌های بزرگ آمریکایی را کلافه کرده بود.

به عنوان مثال در ماه آگوست پس از آنکه شرکت گودیر از اجرای برخی سیاست‌های مورد نظر ترامپ خودداری کرد، رئیس جمهور آمریکا خواستار تحریم این شرکت شد.

بایدن اعلام کرده که با هدف افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌های آمریکایی را از ۲۱ درصد کنونی به ۲۸ درصد افزایش خواهد داد و سطح دریافت مالیات را به حداکثر خواهد رساند تا مطمئن شود هیچ شرکت آمریکایی نتواند از پرداخت مالیات طفره برود.

انجمن ملی تولیدکنندگان آمریکا نیز اعلام کرده است که نتیجه انتخابات اخیر که به پیروزی بایدن در ریاست جمهوری و جمهوری‌خواهان در سنا منجر شد نشان می‌دهد که مردم آمریکا علاقه‌ای به اجرای سیاست‌های افراط‌گرایانه از سوی هیچ یک از احزاب را ندارند، آن‌ها خواستار یک دولت هوشمند، با ثبات و دنبال‌کننده سیاست‌هایی برای حل مشکلات هستند.

اسکات کربی، مدیرعامل شرکت یونایتد ایرلاینز، نیز شب گذشته طی بیانیه‌ای در تبریک پیروزی بایدن گفت ما آمده‌ایم تا با رهبران در واشنگتن برای حمایت از مردم، اقتصاد و محیط زیست همکاری کنیم.

سران شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا نظیر فیس‌بوک، مایکروسافت و آمازون هم طی بیانیه‌ای از حمایت خود از جوبایدن خبر داده‌اند.

سه خودروساز فورد، فیات کرایسلر و جی‌ام‌سی آمریکا نیز از آمادگی خود برای همکاری با بایدن خبر دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =