چهارمین مرحله رزمایش همدلی با همکاری بسیج دانشجویی برگزار می‌شود/ اخذ مجوز نشریه «عدالت خواهان» در واحد ماکو

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو از فعالیت ۱۰ کانون فرهنگی و دانشجویی در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: نشریه عدالت خواهان در شرف اخذ مجوز است.

 سید ابوالقاسم موسوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا اکثر برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود و سعی بر این است که بتوانیم در فضای مجازی نقش آفرینی برجسته تری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بیشترین تمرکز این واحد دانشگاهی روی‌ جشنواره «از حماسه تا حماسه» و تقویت نشریات و کانون‌های فرهنگی دانشجویی است و تبلیغات جهت ثبت نام دانشجویان، کارکنان و اساتید در کانال‌های تلگرام و واتس‌اپ و اینستاگرام دانشگاه ادامه دارد.

موسوی گفت: برای حماسه‌های ۱۶ آذر، ۹ دی، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حماسه ۲۲ بهمن قرار است برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقه کتابخوانی و مصاحبه با استادان در این مورد ضبط و در فضای مجازی رسانه‌های محلی و کانال‌های دانشجویی پخش شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو تصریح کرد: تاکنون سه مرحله از پویش کمک مومنانه انجام شده که در این سه مرحله بسته‌های  معیشتی با همکاری بسیج دانشجویی تحویل خانواده‌های بی بضاعت دانشجویان شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا هزار و ۲۰۰ عدد ماسک چند لایه استاندارد و ۵۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده توسط دانشجویان کانون هلال احمر توزیع شد که خرید این اقلام بار مالی به دوش دانشگاه نداشته و توسط خیرین تهیه شده است.

موسوی از برگزاری مرحله چهارم رزمایش مومنانه با همکاری بسیج دانشجویی خبر داد.

وی گفت: هم‌اکنون در این واحد دانشگاهی ۱۰ کانون فرهنگی و دانشجویی فعال است و نشریه عدالت خواهان در شرف اخذ مجوز است. غیر از برنامه‌های سازمان قرار بر این است که شهدای مدافعان حرم  به ویژه یادواره شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی از طریق فضای مجازی برای دانشجویان برگزار شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو تصریح کرد:  برای تسهیل ازدواج دانشجویان مرکز مشاوره‌ای در دانشگاه راه‌اندازی شده است تا به دانشجویان مشاوره‌های لازم را ارائه دهد. همچنین آیین نامه تخفیف شهریه به مناسبت ازدواج دانشجویی از زمان ابلاغ در این واحد اجرا شده به طوری که سی الی چهل میلیون تومان تخفیف ازدواج دانشجویی داده شده است.

موسوی عدم اشتغال، مشکلات معیشتی و استفاده نادرست از فضای مجازی را از عمده چالش‌های پیش روی دانشجویان در مسئله ازدواج عنوان کرد.

وی گفت: سالانه حدود سه الی چهار کرسی آزاد اندیشی در راستای معرفت‌افزایی دانشجویان در واحد قبل از کرونا برگزار می‌شد که مورد استقبال خوب  دانشجویان واقع شد.

موسوی تأکید کرد: مسئله کرسی‌های آزاد اندیشی در شورای فرهنگی مطرح شده  که در صورت ادامه ویروس کرونا طبق ابلاغیه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه‌ریزی خاص در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو اضافه کرد: برای توسعه و هدایت تشکل‌های دانشجویی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه از طریق تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی انجام می‌گیرد. مهم‌ترین دغدغه تشکل‌ها لبیک به دستورات مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب و بحث اشتغال‌زایی جوانان است که مقرر شده از مسئولان شهر دعوت به عمل آید تا پاسخگوی مشکلات جوانان باشند.

وی ادامه داد: افزایش بودجه فرهنگی تاثیر بیشتری در حوزه تشکل‌ها و نشریات دانشجویی دارد به شرطی که بودجه کافی در اختیار حوزه فرهنگی واحدها قرار داده شود.

موسوی افزود: باید مسئله عفاف و آراستگی در مورد دانشجو و خانواده دانشجو ریشه یابی شود و تنها ظاهر قضیه در نظر گرفته نشود. در خیلی از موارد مشکل اصلی عدم گذاشتن وقت کافی خانواده‌ها برای فرزندان است. برای بهبود وضع حجاب و عفاف با توجه به وضعیت کرونا در کشور باید با استفاده از فضای مجازی از طریق اساتید گروه معارف و مشاوره جهت ترغیب و رعایت حجاب و عفاف دانشجویان استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =