سقف نرخ بلیط هواپیما تجاوز نشده است

وزیر راه با بیان اینکه ما اجازه نمی‌دهیم پرواز چارتری وجود داشته باشد، گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی با سلف‌خری پرواز برنامه‌ای، بلیط چارتری به مردم بدهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ظهر امروز(چهارشنبه) محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی که برای هواپیماها مبنی بر ظرفیت ۶۰ درصدی مسافر وضع شده بود، به وصورت صد در صدی رعایت می‌شود و ما گزارش کنترل و نظارت هواپیمایی کشوری را مرتب دریافت می‌کنیم.

اسلامی گفت: در موضوع قیمت بلیط هواپیما هم کسی از سقف تجاوز نکرده است و ما تاکنون گزارشی نداشتیم که رعایت نشده باشد. ضمنا فرآیند بررسی های کارشناسی آن در هواپیمایی کشوری در جریان است. موضوعی که در دوهفته اخیر درباره‌اش مطالب گوناگونی مطرح شد، این بود که ما اجازه نمی‌دهیم پرواز چارتری وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ما اقدام کسانی که تحت عنوان آژانس اقدام به سلف‌خری بلیط پروازهای برنامه‌ای می‌کردند و سپس با قیمت های خودشان می‌فروختند، متوقف کردیم و اجازه نمی‌دهیم کسی با سلف‌خری پرواز برنامه‌ای، بلیط چارتری به مردم بدهد و بگوید اگر باطل کردید پول آن برنمی‌گردد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پرواز چارتی شامل پروازی است که خود چارتر کننده مسافر داشته باشد و نخواهد بلیط برای آن بفروشد. هواپیمایی کشور در این زمینه نظارت و کنترل جدی دارد.

اسلامی در ادامه با اشاره به پروژه اقدام ملی مسکن، گفت: این پروژه در سه نوع در حال پیشرفت است و استان‌های پیشتاز خانه‌ها را به مردم تحویل دادند و بقیه ۴۰۰ هزار واحد هم در دست اجرا قرار دارد و ان‌شالله مردم پول‌ها را بدهند و اقساط‌شان را پرداخت کنند تا پروژه ها سریعتر به ثمر برسد و ما شاهد این باشیم که مردم در منازل خود مستقر شده اند.

وی در ادامه همچنین گفت: کنارگذر جنوبی تهران را هم بزودی و در هفته های آینده افتتاح خواهیم کرد. این یکی از اقدامات مهم دولت برای رفاه مردم و تسهیل در حمل و نقل صورت گرفته است. این آزادراه ۱۶۰ کیلومتری که از آبیک تا گرمسار ادامه دارد، کمک می‌کند که ترافیک تهران و استان‌های قزوین و البرز کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اخذ مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: سامانه مالیاتی فعال است و ما لیست خانه‌هایی که از خالی بودنشان کسب اطمینان شده، در اختیار سازمان امور مالیاتی گذاشتیم. اطلاعات ۱۹۴ هزار خانه را در دو بسته برای این سازمان ارسال کردیم.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1080711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =