ایران با تمام قوا از صلح افغانستان حمایت می‌کند

سفیر ایران در کابل گفت: سال‌هاست که دست‌های بیگانه نمی‌گذارد در افغانستان صلح، امنیت و توسعه حاکم شود و جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا از استقرار صلح در افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، امروز چهارشنبه ( ۲۱ آبان) در سفری به ولایت بلخ در میان جمعی از علما، شاعران و فرهنگیان شهرمزار شریف گفت: قبل از اینکه مرزهای سیاسی ایران و افغانستان را از هم دیگر جدا کند دارای فرهنگ، سرزمین و مردم مشترک بودند، مردم ایران و افغانستان از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی یکسان بهره می‌گیرند.

وی افزود: هویت، تمدن و میراث‌های بزرگان ما از یکجا سرچشمه می‌گیرد و تاکنون به ما رسیده؛ امید که ما هم بتوانیم این داشته‌های مشترک را به نسل‌های بعد منتقل کنیم تا قضاوتی که در آینده می‌شود یک کارنامه درخشان برای ما باشد.

امینیان ادامه داد: خوشحالیم از اینکه در افغانستان بخصوص در ولایات شمالی اتحاد مذهبی خوبی وجود دارد و در جهان اسلام می‌شود افغانستان را مثال زد که تمامی مسلمانان در کنار هم بدون اختلاف زندگی می‌کنند، درست است که گروه‌های تروریستی همانند داعش تلاش کردند تا میان مذاهب اسلامی تفرقه‌اندازی کنند اما نتوانستند و ما امروزه شاهد هستیم که مسلمانان در کنار هم زندگی می‌کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: افغانستان و مردم ایران زمین بحران‌های فعلی را پشت سر بگذارند و با آمدن صلح از نعمت‌های خدادادی این جغرافیا بهتر استفاده کند چون لیاقت افغانستان بیشتر از اینها می‌باشد.

وی مردم افغانستان را سخت کوش و پاک خوانده و تصریح کرد: سال‌هاست که دست‌های بیگانه نمی‌گذارد در این کشور صلح، امنیت و توسعه حاکم شود و امیدواریم که صلح در افغانستان استقرار پیدا کند و جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا از استقرار صلح در افغانستان حمایت می‌کند.

وی ملت افغانستان را برای ملت ایران دوست، برادر و هم زبان خوانده، و گفت: صلح و توسعه جمهوری اسلامی افغانستان به نفع ایران است و اگر در این مملکت مشکلات و بحران وجود داشته باشد قطعا به کشورهای همسایه و ایران سرایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =