۷۰ درصد دانشجویان را دختران تشکیل می‌دهند

اولین نشست امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و نماینده واحدها برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اولین نشست امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و نماینده واحدها برگزار شد.

 آقامیری در این نشست ضمن تشکر از تشکیل جلسه و خوشامدگویی اظهار کرد: در بحث آموزه های دینی و فضای اجتماعی سنتی ایران قبل و بعد از اسلام و قبل و بعد از انقلاب واژه زن در فرهنگ ما با تمام جهان متفاوت بوده و هست.

وی افزود: زنان ایرانی قبل از اسلام هم از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند که در دنیا چنین جایگاهی نداشته اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه دین اسلام ریشه تربیت را برای جامعه آورده و در آن زمان هم در ایران زنان حکمرانی میکردند؛ گفت: زنان ما از لحاظ اجتماعی فراتر از زنان جهان بودند و همیشه مادران زنان و دختران ما از یک قداستی برخوردار بودند.

وی با اشاره به اینکه امروزه بالای ۷۰ درصد دانشجویان را دختران تشکیل می دهند؛ اظهار کرد: به خاطر این شرایط باید فایل ویژه را برای خانم ها باز کنیم.

آقامیری ادامه بیان کرد: در تاریخ و قرآن از جایگاه و حضور زنان اسم برده شده است مثل آسیه زن فرعون،، حضرت خدیجه و هاجر و....، غیر از پیامبران کمتر کسانی بودند که در تاریه از آنان نامی آمده است. ضمن اینکه زنانی همچون حضرت زینب (س) بودند که  که این نقش را در جامعه و تاریخ داشته اند حضرت زینب (س) با آن سخنرانی زیبایی که انجام داد بر حکومت یزید تازید .

وی درخصوص زنان خانواده هم گفت: در بحث زنان خانواده به دنبال ایجاد راهکار هستیم چرا که اگر کسی دغدغه اداری داشته باشد نمی تواند به ما کمک کند. اما اگر کسی دغدغه قلبی و فرهنگی دارد می تواند کمک حال ما باشد.

آقامیری به اتاق فکر اشاره کرد و افزود: اتاق فکر را می توان در هر جایی داشته باشیم اما آدمهای که در این اتاق هستند مهم است.

وی با بیان اینکه نمونه طرح تعاون هم مهم است و افراد باید موظفی خود را انجام دهند؛ گفت: بحث مشاوره ازدواج، طرح همسان گزینی طرحی موفق در دانشگاه سراسری بود که از مجموعه بسیار خوبی برخوردار است و می توان از آن الگو برداری و نقاط ضعف را بر طرف کنیم. این امر در حقیقت موجب کمک به جامعه هم می شود.

آقامیری افزود: یکی از معضلات که در جامعه دختران وجود دارد مسئله سلامت جسمی،افراط و تفریط و عدم توجه به آنان است و سلامت دختران را به خطر می اندازد که میتوان طرح غربال گرایی را به دانشجویان آموزش داد تا خدایی ناکرده اتفاقی نیفتد.

وی یادگیری زبان اشاره را از نکات مهم در دختران ناشنوای کشور دانست و گفت: در بحث دختران واحد فرشتگان هم لازم به درک حضور این افراد در اتاق فکر می باشد تا بتوانیم شرایط بهتری را برای فعالیت آنان در جامعه ایجاد کنیم.

رئیس واحد تهران مرکزی ادامه داد: زندگی مجردی یک بحران اساسی در جامعه محسوب می شود که اگر با جنس مخالف باشد به یک معضل بزرگ اجتماعی در جامعه تبدیل می شود. به همین جهت در این راستا پیگیری خوابگاه مهم است که در آن محل بیشتر کار فرهنگی صورت گیرد. داشتن خوابگاه یکی از ضروریات دانشگاه و جامعه دانشجویی است تا بتوانیم زندگی مجردی را به حداقل برسانیم.

 وی در ادامه سخنانش داشتن دفتر مشاوره دائمی برای دانشجویان را ضروری دانست که وجود این دفاتر میتواند کمک شایانی به دختران دانشجو کند.

در ادامه این نشست، معصومه بهرامی مشاور رییس و مسئول امور زنان و خانواده استان تهران هدف از راه اندازی این کانون را تاکید بر حفظ و تحکیم خانواده دانست.

وی با بیان اینکه نیمی از دانشجویان، کارکنان و استادان را بانوان تشکیل میدهند اظهار کرد: مهمترین اقدام در این راستا تشکیل شورای استادان و کمیته هایی جهت شناسایی و رفع دغدغه است.

مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ادامه یادآور شد: هر واحد پتانسیل و چالش خاص خود را در امور زنان دارد تا از طریق شناسایی نقاط ضعف و قوت در درون واحد باعث ترقی و راهکار برای رفع آن داشته باشند.

بهرامی در پایان خبر از تشکیل کمیته های پژوهشی جهت ارائه طرح های اجرایی در بخش امور زنان و خانواده داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080810

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =