لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان با قید فوریت در دستور کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: لایحه رتبه‌بندی با قید فوریت در دستور کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد تا پس از تصویب به مجلس ارائه شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محسن حاجی میرزایی در حاشیه برنامه گفت وگوی هفته در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور بیش از ۷۰۰ نفر از مدیران آموزش‌وپرورش در برنامه گفت و گوی هفته اظهار کرد: معتقدیم مسائل زمانی حل‌ و فصل می‌شود که اجماعی درباره آن حاصل شود بنابراین در این برنامه که هر هفته برگزار می‌شود با حضور مسئولان مربوطه راجع به موضوعات مختلف بحث می‌شود.

 وی بر ضرورت تعامل بیشتر با دستگاه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: امسال برای آموزش و پرورش سال بسیار دشواری بوده است و معلمان مسئولیت بسیار سنگینی را بر عهده‌ دارند بنابراین مسیر تازه‌ای را معلمان می‌پیمایند که فراز و نشیب زیادی دارند. من از تلاش‌های همه همکاران تشکر می‌کنم و به آن‌ها اطمینان می‌دهم که برای ایجاد موقعیت مناسب‌تری برای آنان تلاش می‌کنیم.

حاجی میرزایی از تهیه و ارسال پیش‌نویس لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان به دولت خبر داد و تصریح کرد: این لایحه با قید فوریت در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد بنابراین پس از طی مراحل تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

وی افزود: هدف از لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان این است که معلمان بر اساس صلاحیت‌ها و تخصص‌های حرفه‌ای رتبه‌بندی شوند و دریافتی معلمان متناسب با رتبه‌هایی که دارند، متفاوت باشد البته تمام تلاش ما این است که معلمان از شرایط معیشتی مناسب‌تری برخوردار شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: ازآنجاکه ما با خانواده‌ها مرتبط هستیم، خانواده‌ها شاهد این هستند که معلمان در این دوران کار ویژه‌ای انجام می‌دهند و انتقال آموزش به دانش آموزان در این شرایط کار بسیار دشواری است و تلاش می‌کنیم این شرایط را برای آن‌ها تسهیل کنیم و دریافتی‌هایشان بهتر شود.

وی در خصوص موضوع رتبه‌بندی گفت: هرچند نظام رتبه‌بندی اجراشده اما در بحث دریافتی‌ها قبلاً از فصل ۱۰ استفاده ‌شده بود و سایر کارمندان دولت نیز از این فصل و در اسفندماه همه کارکنان دولت به‌صورت یکسان از آن استفاده کردند عملاً اثر رتبه‌بندی خنثی شد و ما تلاش می‌کنیم که در لایحه جدید موقعیت مناسب‌تری را برای معلمان فراهم کنیم.

این عضو کابینه تدبیر و امید در پاسخ به سؤالی در خصوص شبکه شاد اظهار کرد: ما با یک پدیده غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شدیم باید به سرعت  کاری انجام می‌دادیم. «شاد» یک مولود شش‌ماهه است با توجه به تلاش‌هایی که در شش ماه انجام‌ شده، این شبکه به بزرگترین بستر ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت در کشور تبدیل‌ شده است. این حجم از کاربران نیازمند برخورداری از زیرساخت‌های قوی‌تری است بنابراین هم وزارت ارتباطات برای تقویت و توسعه زیرساخت‌ها پیگیر است و هم ما پیگیر این موضوع هستیم و کاربران نیز می‌دانند که مشکلات این شبکه روزبه‌روز کمتر می‌شود.

وزیر آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: هرکسی از شبکه شاد استفاده کند قطعاً اینترنتش رایگان است و اگر کسی بابت اینترنت شاد پولی پرداخت کند با توجه به شماره‌ای که وزارت ارتباطات اعلام کرده است، بلافاصله رسیدگی می‌شود و اگر هزینه‌ای پرداخت ‌شده باشد، بازگشت داده می‌شود.

حاجی میرزایی تصریح کرد: وقتی وارد زیست‌بوم جدید شدیم، ظرفیت‌های ویژه‌ای ایجاد شد. یکی از این ظرفیت‌ها بارکد است و روی هر یک از صفحات کتاب‌های درسی یک کد قرار می‌گیرد و با قرار گرفتن گوشی روی آن کد کاربران می‌توانند از ارزش‌ افزوده بیشتری بهره‌مند شوند و فیلم‌های مناسب تکمیلی را برای آن محتوا دریافت کنند. این موضوع به‌صورت آزمایشی و برچسب در برخی مناطق در حال انجام است البته سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اطمینان داده است که همه کتاب‌ها را تا پایان سال به سیستم بارکد مجهز کند.

وی اضافه کرد: هرچند این موضوع از طریق برچسب انجام می‌شود اما سال آینده در درون خود کتاب قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به سؤالی در خصوص تغییر کتاب های درسی گفت: تغییر کتاب‌های درسی کار پیچیده‌ای است و اگر دقت کافی در این خصوص صورت نگیرد، ممکن است خطاهایی اتفاق بیفتد که دارای آثار گسترده‌ای باشد چنانکه بعضاً شاهد این موضوع بوده‌ایم.

 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط وزارت آموزش‌وپرورش، حاجی میرزایی در پایان اظهارکرد: وقتی با این تغییرات مواجه شدیم، آیین‌نامه‌ای را تدوین و ابلاغ کردیم. اولا فرایند تغییر کتاب‌های درسی را کاملاً نظام‌مند کردیم و دوم تغییراتی در دو سال اخیر صورت گرفته بود که به‌تدریج در جریانش قرار گرفتیم بنابراین گروهی را معین کردیم که همه تغییرات دو سال اخیر را بررسی کنند تا اگر اشکالاتی در آن است، اصلاح شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =