رژیم صهیونیستی ۱۲۵۷ واحد جدید در قدس اشغالی می‌سازد

روزنامه هاآرتص گزارش داد که رژیم صهیونیستی قصد دارد تا قبل از روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا، ساخت هزاران واحد جدید را در قدس شرقی تصویب کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رسانه‌های صهیونیستی از طرح جدید تل آویو برای ساخت ۱۲۵۷ واحد صهیونیست‌نشین در قدس شرقی خبر داد. 

براساس گزارش پایگاه خبری هاآرتص، واحدهای جدید در شهرک اشغالی «گیوات هاماتوس» در شرق بیت المقدس احداث خواهد شد. این منطقه بعد از جنگهای ۱۹۶۷ به اشغال رژیم صهیونیستی در آمده است.

اسرائیل در سال ۲۰۱۴ نیز قصد داشت ۲۶۰۰ واحد جدید در این شهرک احداث کند که با مخالفت‌های گسترده بین‌المللی از تصمیم خود منصرف شد. 

پایگاه خبری ینی شفق ترکیه می‌گوید که رژیم صهیونیستی قصد دارد تا قبل از روی کار آمدن «جوبایدن» در آمریکا ساخت هزاران واحد صهیونیستی نشین جدید را تصویب کند. 

روز پنجشنبه نیز مقامات اسرائیلی از تصویب ساخت ۱۰۸ واحد جدید در منطقه «رامات شالومو» در شرق بیت‌المقدس خبر داده بودند. 

روزنامه هاآرتص نیز گزارش داده است که  رژیم اسرائیل قصد دارد تا قبل از مراسم تحلیف جو بایدن یعنی روز ۲۰ ژانویه (آخر دی) ساخت هزاران واحد جدید را در شرق بیت المقدس در دستور کار قرار دهد. 

بر اساس این گزارش، جو بایدن و کامالا هریس که در رسانه‌های آمریکایی پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام شده‌اند حامی راهکار دو-دولتی هستند که در تضاد با فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و الحاق مناطق کرانه باختری به فلسطین اشغالی هستند. 

طبق قوانین بین المللی، کرانه باختری شامل شرق بیت المقدس به عنوان مناطق اشغالی و شهرک سازیها در این مناطق غیرقانونی است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1081148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =