تأکید بر اشتغال‌زایی نیازمندان در کنار تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی

نشست هماهنگی سومین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر اشتغال‌زایی برای نیازمندان به منظور استقلال و ایجاد درآمد پایدار برای آنان در کنار تهیه و توزیع بسته های معیشتی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قاضی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در نشست هماهنگی سومین مرحله رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه واحد بوشهر با تأکید بر همدلی گفت: در جامعه اسلامی ایران، بحث کمک و یاری یک دغدغه عمومی است و همگان شرکت در این امر خداپسندانه را یک وظیفه تلقی می کنند. موضوع کمک و همیاری در وجود تک‌تک ایرانیان رسوخ و نفوذ کرده است.

قاضی زاده با بیان اینکه دولت ها به تنهایی نمی توانند در رفع چالش ها و محرومیت زدایی موفق باشند، توضیح داد: در بسیاری از کشورها سازمان های مردم نهاد ایجاد شده که چه در کنار دولت و چه مستقل اهداف مهمی چون فقرزدایی، کارآفرینی، اشتغالزایی و مهارت افزایی را دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مردمی به دلیل لمس چالش ها و حضور در سطح جامعه به خوبی مسائل را رصد و در رفع آنان موفق بوده اند، اظهار کرد: نمونه قابل اعتنا این سازمان های مردم نهاد در ایران را می توان به حضور خودجوش و داوطلبانه مردم در جبهه های های حق علیه باطل و نیز در حمایت های پشت جبهه ذکر کرد.

این مسئول با تأکید بر ایجاد شبکه ای منسجم و مرتبط با هم از نهادهای خیرخواهانه و مردمی در سطح شهرستان، استان و کشور عنوان کرد: این نهادها باید ضمن ارتباط با یکدیگر و انتقال تجربیات خود، نیازهای یکدیگر را پوشش دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر خریداری تولیدات و محصولات داخلی در اجرای این طرح ارزشمند، تشریح کرد: در این مسیر علاوه بر رساندن مایحتاج مورد نیاز به نیازمندان، با حذف واسطه و خرید تولیدات داخل کشور، می توان در عمل از تولید کننده و کشاورزان حمایت و با ارسال محصولات تولیدی هر شهر یا استان به دیگر نقاط کشور، با گرانفروشی و احتکار مبارزه کرد.

قاضی زاده با بیان اینکه می توان سرمایه گذاران به شرط شراکت در طرح های تولیدی به مشارکت فراخواند، ادامه داد:  می توان با جلب اعتماد خیرین و جذب سرمایه های آنان کارگاه های تولیدی که منتظر جذب بودجه هستند را راه اندازی کرد و یا حتی حامی افراد صاحب اندیشه که قابلیت علمی آنان تأیید شده و ایده شان به منصه ظهور رسیده است، شد.

وی افزود: شروع فعالیت های اقتصادی و تولیدی هم کمک به چرخه اقتصاد کشور است و هم منجر به اشتغال افراد نیازمند و جویای کار خواهد شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به فراخوان سوم پویش کمک مؤمنانه مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر حضور نیروهای جهادی و انقلابی در میدان مواسات گفت: دانشگاه همچون تمامی بخش های مردمی و کشوری در صدد است تا وظیفه ای در جمع آوری، هماهنگی و توزیع این کمک های همدلانه برعهده داشته باشد.

باقر گرگین با تأکید بر حضور مردم برای گره گشایی چالش های اجتماعی تصریح کرد: دولتمردان ایران اسلامی به فرمان حضرت امام و مقام معظم رهبری با تدابیر و برنامه های مختلف همواره به دنبال یاری رساندن محرومان و مستضعفان بوده اند اما بی شک این کافی نیست و برای رفع این چالش مهم اجتماعی نیازمند موجی هماهنگ، مستمر و عظیم برخواسته از دل مردم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کاهش آلام و آسیب‌ها وظیفه ملی و همگانی است، عنوان کرد: قطعا به فضل الهی و با تدبیر به هنگام مقام معظم رهبری و تقریب قلوب ایرانیان مسلمان، اثرات هر حادثه ای به ویژه در بحث کرونا کم‌رنگ و کاهش خواهد یافت.

گرگین با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون اقدامات زیادی را برای همراهی با مردم انجام داده؛ اما آن را کافی نمی‌داند و همواره در تلاش است تا با فراهم آوردن بستری مناسب، همه توانایی و ظرفیت خود را در اختیار مردم و کشور قرار دهد، در خصوص فعالیت های مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه این دانشگاه گفت: تهیه و توزیع 600 بسته معیشتی، پخت 2500 پرس غذای گرم، اهدا ماسک و اقلام بهداشتی و گندزدایی، کمک به ساخت و بازسازی مناطق سیل زده در پل دختر، ارائه مشاوره های تخصصی در ارتباط با سوگ درمانی و مسائل روحی و روانی و مواردی از این دست در مرحله قبل این امر خداپسندانه اجرایی شد.

رئیس شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه این دانشگاه به‌عنوان نهاد انقلابی و مردمی حضور مستقیم و اثرگذار در مسائل اجتماعی را همواره به‌عنوان رسالت و مأموریت در نظر دارد و تاکنون نیز در اکثر برنامه‌های نوع‌دوستانه، مناسبتی و حوادث غیرمترقبه حضور داشته است، توضیح داد: با جذب کمک های خیرین و مشارکت آنان بسیاری از برنامه های در نظر گرفته شده با کمک خیرخواهانه کارکنان، دانشجویان، استادان، بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان و حمایت خیران برون دانشگاهی انجام شده است.

مهدی صداقت جو از خیرین استان بوشهر که به عنوان خیر و میهمان در این نشست حضور داشت با تشریح برخی از فعالیت های خیرخواهانه خیرین استان گفت: با شناسایی نیازمندان در تمامی بخش های استان و ایجاد بانک اطلاعاتی، مواسات و کمک های مردمی به طور مستمر در حال انجام است.

صداقت جو با تأکید بر اینکه یکی از مهم ترین اهداف قرارگاه جهادی استان ایجاد کارآفرینی و اشتغال نیازمندان برای کسب درآمد پایدار برای آنان است، تشریح کرد: چندیدن کارگاه زود بازده در استان راه اندازی شده است و قریب به 100 نفر به طور مستقیم در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند که با توانمند شدن، توانسته اند در رفع نیاز دیگران نیز سهیم باشند.

وی با اشاره به فعالیت افراد مختلف به طور غیر مستقیم در ارتباط با این کارگاه ها، ادامه داد: همچنین با سودآوری، درآمدهای حاصله از تولیدات آن را در تهیه بسته های معیشتی و ایجاد کارگاه های دیگر استفاده شده است.

این خیر بوشهری با تأکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی باید در تمامی بخش های زندگی از جمله اقتصادی و معیشتی نهادینه شود، اظهار کرد: می توان در کنار کمک های نقدی و غیرنقدی، با کار تشکیلاتی و ایجاد درآمدهای پایدار، سرمایه گذاران را برای مشارکت در این بخش ترغیب کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1081194

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =