راه‌اندازی مرکز نوآوری برای تجاری‌سازی ایده‌های خلاق دانشجویی/ فرهنگ وقف باید در حوزه کتاب توسعه یابد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: خرید و واگذاری کتاب با یارانه مناسب یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین دانشجویان است.

محمدرضا دهقانی‌اشکذری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: ترویج فرهنگ کتاب نیازمند حرکتی همه جانبه از خانواده تا دانشگاه است. به جهت تغییر ویژگی شخصیتی جوانان عصر حاضر که سرعت عمل بالاتر و حوصله کمتری دارند باید محتواهای کوچک و ساندویچی در خصوص کتاب و مطالعه تهیه و توزیع کرد.

 وی تصریح کرد: برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه هفته کتاب با توجه به فضای کرونا، عمدتا در بستر فضای مجازی شکل گرفته است. به عنوان نمونه برای موضوع کتابخوانی مهدویت، کانالی در فضای مجازی ایجاد شده است تا دانشجویان با لینک الکترونیکی و تبلیغات مجازی ثبت نام اولیه را انجام داده و سپس در کانال مربوطه، کتاب را به صورت فایل pdf و نیز صوتی بارگذاری کنند.

معاون فرهنگی واحد یزد گفت: علاوه بر مسابقه هفتگی، مسابقه پایانی نیز به همین مناسبت قرار است برگزار و به برگزیدگان هدایای ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

دهقانی‌اشکذری ادامه داد: نکته بعدی ویژگی دیده شدن جوانان است که باید بستر آن در فضای مجازی ایجاد شود یعنی در ترویج فرهنگ کتاب سعی کردیم با تشویق دانشجویان به تدوین و چاپ کتاب، جذابیت کتاب را برای دانشجو ملموس‌تر کنیم. در ترم جاری حتی در مقطع کارشناسی با همکاری انتشارات دانشگاه این اتفاق رقم خورد و انگیزه بالایی برای سایر دانشجویان ایجاد کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد افزود: جشن پایان کتاب نیز از دیگر مواردی است که در ترویج فرهنگ کتابخوانی تاثیر بسزایی دارد. همچنین خرید و واگذاری کتاب با یارانه مناسب از دیگر اقدامات اجرایی در این هفته است.

دهقانی‌اشکذری تأکید کرد: وقف کتاب نیز تجربه موفقی است که به دلیل بالا رفتن قیمت کتاب، باعث تشویق افراد به امانت گرفتن کتاب و چرخش آن بین افراد شده است.

وی اضافه کرد: به جهت وجود بانک‌های الکترونیک کتاب، ایجاد اشتراک با پایگاه‌های معتبر و نیز تامین فایل‌های صوتی و الکترونیکی کتب از جمله راهکارهایی است که مشکل دسترسی را مرتفع می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یزد تصریح کرد: کتابخانه‌های مجازی نیازمند ایجاد بستر مناسب مانند اپلیکیشن است که به جهت هزینه تولید چنین صنایع خلاق، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌اپ‌های خلاق و نوآور، بهترین مسیر است. واحد یزد در حال راه اندازی یک مرکز نوآوری است که زمینه ساز جذب، تقویت و تجاری سازی ایده‌های خلاقانه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081305

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =