ضرورت اجرای کرسی‌های ترویجی و آزاداندیشی با محوریت دفاع مقدس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم بر ضرورت اجرای کرسی‌های ترویجی و آزاداندیشی با محور دفاع مقدس در دانشگاه تأکید کرد و گفت: باید با همکاری بسیج و تشکل‌های دانشجویی موضوعات متعدد حوزه دفاع مقدس در شورای فرهنگی دانشگاه‌ها مطرح و تصویب شود.

حجت‌الاسلام حسن خیری در جمع مسئولان اداره‌کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد، اظهار کرد: در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا موضوعات دفاع مقدس مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد؛ اما  در ایران دچار کم‌کاری هستیم.

وی با تأکید بر اینکه بهترین کار در حوزه دفاع مقدس انتقال مفاهیم ارزش‌های فرهنگ دفاع مقدس در جامعه است، اضافه کرد: نشر مفاهیم ارزش‌های دفاع مقدس از حفظ آنها مهم‌تر است؛ بنابراین باید در حوزه دفاع مقدس گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و شبکه‌سازی شود تا فرمایش مقام معظم رهبری درباره جهبه فرهنگی تحقق یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم عنوان کرد: باید برای رشته‌های تخصصی حوزه دفاع مقدس شغل ایجاد شود تا دانشجویان انگیزه لازم را برای تحصیل در این رشته‌ها داشته باشند. با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها می‌توان خلأهای حوزه دفاع مقدس در جامعه را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

خیری از عملیاتی شدن تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در واحد قم خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه بسیار جامع و کامل است که در حوزه‌های متعدد پایان‌نامه، همایش،کتابخانه، یادمان شهدا، دروس آشنایی با دفاع مقدس، کرسی‌های آزاداندیشی، برگزاری دوره‌های تخصصی و ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی تحلیل و تبیین شده که در دانشگاه آزاد اسلامی قم عملیاتی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با اشاره به اولویت‌های اجرای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم مطرح کرد: باید کارگروه تخصصی در حوزه دفاع مقدس با حضور استادان و کارشناسان خبره دانشگاهی  ایجاد و سرفصل دروس با رویکرد دفاع مقدس تبیین شود.

خیری تشریح کرد: باید در دروس دانشگاهی جایگاهی برای ارائه ارزش‌های دفاع مقدس تبیین و تدوین شود تا دانشگاه آزاد اسلامی قم به پایگاه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه‌های سراسر کشور تبدیل شود.

وی بر ضرورت اجرای کرسی‌های ترویجی و آزاداندیشی با محور دفاع مقدس در دانشگاه تأکید کرد و گفت: باید با همکاری بسیج و تشکل‌های دانشجویی موضوعات متعدد حوزه دفاع مقدس در شورای فرهنگی دانشگاه‌ها مطرح و تصویب شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه در کرسی‌های آزاداندیشی باید مفاهیم دفاع‌ مقدس به معنای عام تبیین شود، افزود: باید موضوعات کرسی‌های آزاداندیشی در کارگروه‌ها تصویب و با همکاری اداره‌کل حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه اجرایی شود.

خیری با تأکید بر ضرورت تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه دفاع مقدس توضیح داد: تولید آثار فرهنگی فاخر در فضای فرهنگی با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه‌ها ضروری است.

وی با تأکید بر ایجاد رشته‌های جدید در حوزه دفاع مقدس یادآور شد: باید مدارس مهارتی مرتبط با دفاع مقدس ایجاد و رشته‌های رمان‌نویسی، خط، نمایش، مستندسازی با محور نشر معارف ارزش‌های دفاع مقدس راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081410

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =